Mercury fyrtakt går ej igång efter soppatorsk, vad göra? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mercury fyrtakt går ej igång efter soppatorsk, vad göra?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mercury fyrtakt går ej igång efter soppatorsk, vad göra?

God kväll!

jag ska börja med att erkänna att jag inte har den minsta koll på motorer, så mitt felsökande har hittills sträckt sig till att kolla tändstiftet.

Tjejens farsa har just köpt en ny utombordare, en sexhästars mercury fyrtakt. Tydligen gick den fint (jag hann aldrig testa fanstyget) fram tills att tjejens bror var ute och körde tills dess att han fick soppatorsk. Sen dess har det varit lögn att få igång den. Det är inga problem att dra runt den, men det händer inte ett dyft - inte minsta ansats att ens börja hosta lite. Har som sagt endast kollat tändstift, och det var helt, rent och torrt.

Någon som har en idé vad det skulle kunna tänkas vara för fel, och vad jag kan börja med att undersöka?

Har ni kollat dödmansgreppet, chokat motorn, får den bränsle på suzuki kan man välja att ta bensin från inbyggd tank eller från extern tank.

Kommentera

hm, ja det skulle kanske kunna bensinkranen, tydligen vrider man kranen nedåt för att få soppan från interna tanken. och kommer inte ihåg hur jag vred den. Får kolla det imorrn!

Kommentera

Antar att du har en blåsa på slangen du kan pumpa in soppan med?

Kommentera

har ingen trycktank till motorn inkopplad nu, bara den interna tanken har använts hittills. Och kranen står vriden som den ska för att få bensin från den interna.

Kommentera

Ryck bränsleslangen vid förgasaren. Då ser du dels att det kommer bensin (kranen funkar ok) och blir av med en eventuell luftbubbla i slangen som kan hindra soppan att nå förgasaren.
            Sätt ihop om allt verkar ok och testa att starta igen.

Kommentera

Tackar för det tipset, ska testas så fort detta jävla regnande ger med sig! Ser att du bor i Arvika - fiskat något i Nysockensjön?

Kommentera

Ursprungligen postat av spange Visa inlägg
                Tackar för det tipset, ska testas så fort detta jävla regnande ger med sig! Ser att du bor i Arvika - fiskat något i Nysockensjön?
                Japp, det händer att även Nysocken får sig ett besök

Kommentera

Kul! fått nå bättre gösar där? jag fiskar där nu under sommaren, då tjejens päron bor vid Nysocken. Har ingen riktig koll på fisket i sjön än, och har mest kommit i kontakt med mindre fisk hittills. Hoppas på bättring på den fronten i år!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                  31 svar
                  22 806 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg nivv
                  av nivv