15hk Sail-motor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

15hk Sail-motor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 15hk Sail-motor.

Hej. Är ute efter en ny motor till min Crescent 410 styrpulpet. Jag använder kanske båten absolut MAX 1 gång i veckan och kör inte allt för långa sträckor då båten ligger i Mälaren och jag har nära till allt mitt fiske. Jag vet givetvis att Yamaha och de dyrare märkena är oslagbara, men jag har ingen lust att lägga så mycket pengar.
    Jag har hittat en Sail 15hk motor med rattstyrning och elstart (kolla länka under) till ett pris av 23.000:-.
    Är det någon som använt sig av detta märke har har någon kommentar? Mitt klena användande borde ju denna motor klara av utan problem? Tacksam för snabbt svar då jag vill göra en beställning så fort som möjligt!

Kinamotor ä det väl?

Ungefär som parsun och liknande

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
      Kinamotor ä det väl?

Ungefär som parsun och liknande
      Kina, Taiwan, Norge, kvittar för mig så länge det håller!

Kommentera

och det är det de inte verkar göra,hålla alltså.... 23000:- borde köpa dig en hyfsat bra japantillverkad begagnad 15hk motor om du letar lite och inte har för bråttom, vilket torde vara ett bättre köp....
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Adam Johansson Visa inlägg
          Hej. Är ute efter en ny motor till min Crescent 410 styrpulpet. Jag använder kanske båten absolut MAX 1 gång i veckan och kör inte allt för långa sträckor då båten ligger i Mälaren och jag har nära till allt mitt fiske. Jag vet givetvis att Yamaha och de dyrare märkena är oslagbara, men jag har ingen lust att lägga så mycket pengar.
          Jag har hittat en Sail 15hk motor med rattstyrning och elstart (kolla länka under) till ett pris av 23.000:-.
          Är det någon som använt sig av detta märke har har någon kommentar? Mitt klena användande borde ju denna motor klara av utan problem? Tacksam för snabbt svar då jag vill göra en beställning så fort som möjligt!

http://www.greatwhite.se/sail-4-takt...otor-sail.html
          Hej Adam;

Köp en 4-takts Yamaha på 8-10 hkr och du blir nöjd de närmaste 25 åren...

Yamaha forever!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2016-09-03, 15:59.

Kommentera

Hur mycket pallar en 10hk Yamaha-motor med då? Om man är 2-3 personer i en Crescent 410, kan man gasa på i ok fart då eller blir det till att puttra fram i snigelfart?
            Senast ändrad av Adam Johansson; 2016-09-02, 21:41.

Kommentera

Jag hade aldrig, aldrig, aldrig betalat 23000kr för en no name motor. Det är alldeles för mycket pengar i sjön om det visar sig vara skräp. Vilket det antagligen är. Man skall vara bra rik för att chansa så... 10k till så har du en ny motor som du kan lita på. Eller, som tidigare nämnts, lägg 23 på en beggad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                Köp sedan en 4-takts Yamaha på 8-10 hkr och du blir nöjd de närmaste 25 åren...
                Nja, jag tvivlar på att han blir nöjd med 8-10hk på en båt godkänd för 15hk.

Kommentera

Hade hellre letat upp en begagnad japan för de pengarna. Kommer gå bättre o hålla längre så länge normal service görs.
                  Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ska ni vara tre så välj en motor med så många hästkrafter som båten tål. Köp bättre begagnat, tvåtakt japanare är ett säkert kort, även fast många andra märken är bra. Jag hade valt tvåtakt eftersom du håller nere vikten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                    31 svar
                    23 529 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nivv
                    av nivv