Luftskruven på tanklocket läcker bensin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Luftskruven på tanklocket läcker bensin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Luftskruven på tanklocket läcker bensin

Har en johnson 4.5 hk 2 taktare och nu är det så att den där packningen eller o ringen som sitter under luftskruven på tanklocket läcker bensin när jag tiltar motorn. Hur gör jag finns den o köpa löst eller kan jag göra egen eller köpa nåt universal för att slippa köpa originaldelar?
    Jag blev dock lite fundersam för jag skruva av tanklocket o försökte skruva ur luftskruven men det gick för tungt så vågade inte mera, det är väl inte så att den är integrerad i tanklocket? Så jag åker på o köpa nytt tanklock eller?

Det är gjort så för att du inte ska kunna skruva ut skruven för långt och tappa den i sjön, eller att den skruvar ut sig själv av motorvibrationerna. Köp en rulle vulktejp och så tar du och virar ett par varv runt skruven upp mot skruvskallen. Tror att det blir packning så det räcker för ändamålet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
      Det är gjort så för att du inte ska kunna skruva ut skruven för långt och tappa den i sjön, eller att den skruvar ut sig själv av motorvibrationerna. Köp en rulle vulktejp och så tar du och virar ett par varv runt skruven upp mot skruvskallen. Tror att det blir packning så det räcker för ändamålet.
      aha okej ja det kanske funkar, men klarar vulktejp bensin

Kommentera

Ja normalt gör den det, men riktigt "Billige Bengt" tape gör det kanske inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
        31 svar
        22 831 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg nivv
        av nivv