Mindre utombordare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mindre utombordare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ja man kan väl själv sätta ett galler alternativ nät framför vattenintaget och sen efter fisket kanske skölja igenom sumpen och vattenkanalen genom att ansluta till en vattenslang och låter det rinna igenom.

    Hur blir det med transporten? Jag har en småbil, kan jag lägga utombordaren i en stor sportväska och sedan placera den i baksätet? Tror inte att bakluckan kommer att vara rimlig nog. Ska använda kort rigg.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
      Ja man kan väl själv sätta ett galler alternativ nät framför vattenintaget och sen efter fisket kanske skölja igenom sumpen och vattenkanalen genom att ansluta till en vattenslang och låter det rinna igenom.

      Hur blir det med transporten? Jag har en småbil, kan jag lägga utombordaren i en stor sportväska och sedan placera den i baksätet? Tror inte att bakluckan kommer att vara rimlig nog. Ska använda kort rigg.
      Du borde få plats med en kortriggad motor i bakluckan även på en liten bil, annars funkar ju baksätet.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
        Ja man kan väl själv sätta ett galler alternativ nät framför vattenintaget och sen efter fisket kanske skölja igenom sumpen och vattenkanalen genom att ansluta till en vattenslang och låter det rinna igenom.

        Hur blir det med transporten? Jag har en småbil, kan jag lägga utombordaren i en stor sportväska och sedan placera den i baksätet? Tror inte att bakluckan kommer att vara rimlig nog. Ska använda kort rigg.
        Använd Biltemas spolmuff om du vill skölja motorn ren , billig pryl som gör jobbet lättare .
        http://www.biltema.se/sv/Bat/Motor/M...ff-2000017772/

        Min lilla båtmotor ryms i baksätet på min Hyundai Getz ( stor som en golf II ungefär )
        Spiggpimplare

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inlägg
          Använd Biltemas spolmuff om du vill skölja motorn ren , billig pryl som gör jobbet lättare .
          http://www.biltema.se/sv/Bat/Motor/M...ff-2000017772/

          Min lilla båtmotor ryms i baksätet på min Hyundai Getz ( stor som en golf II ungefär )
          Kan oftast funka bra med en lite större hink också. Bara att köra snurran i hinken i 5 min och fylla på vatten.

          Kommentera


          • #25
            Jag tycker att mycket nyttig information har framkommit sedan tråden startades, roligt att så många ville bidra tycker jag.

            Egentligen har jag alltid varit och är anti när det kommer till bensin utombordare. Det är mycket jag inte tycker om: ljudet, vibrationerna och de farliga avgaserna man utsätts för. Sen har vi förvaringen, servicen och bensinhanteringen. Det finns dock inget alternativ annat än att hålla sig mycket nära bryggan och max åka ut 1 km.

            Skulle det inträffa en akut situation måste man kunna ta sig till land snabbt och säkert och det grejar inte en elmotor. En gång när jag var ute med en elmotor så körde jag vilse, batteriet tog slut under färden, med nöd och näppe tog jag mig i land. Efter den händelsen så bestämde jag mig..
            Senast ändrad av Darkduck; 2017-08-06, 14:22.

            Kommentera


            • #26
              Du kan minska de farliga utsläppen genom att köra på alkylatbensin, för även en fyrtaktare ryker mindre och går renare med den. Den kostar förvisso lite mer men det kanske naturen är värd ?

              Kommentera


              • #27
                Jag tycker att Akylat är en självklarhet när det handlar om så små motorer. På 5 liter kan man köra hur långt som helst

                Kommentera


                • #28
                  Den här flaskan fungerar bra att hälla i den lilla tanken på min utombordare .
                  Att hälla ur en dunk blir bara en massa spill som letar sig ner i vattnet och eftersom jag kör flera timmar på en liter behöver man inte fylla så ofta .
                  http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Fet...kt-2000031607/
                  Spiggpimplare

                  Kommentera


                  • #29
                    35 spänn är billigt för bensin som kanske räcker i 2 timmar, själv ska man ska högst vara ute 20 pass per år.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 984 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 397 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 448 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 907 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                    414 svar
                    63 413 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X