Olja till Mercury Optimax! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olja till Mercury Optimax!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Olja till Mercury Optimax!

    Hej alla!

    Har köpt en Mercury Optimax 200 hk. Och till den behövs ju motorolja och har förstått att det som gäller till den är speciell Optimax/DFI Oil. Vart kan man köpa det till bra pris eller större volymer? Sett på ett par ställen 4 liters för kring 280 kr.

    Så vet ni om vart det går att få tag på 10 liters eller större eller vart det går att få bra pris så hör av er.

    Mvh Kristian Seth
    sigpic

  • #2
    Grattis till en mycket trevlig motor

    Jo det är sån olja som gäller men jag har inte hittat större förpackningar än 4 L heller till min, men det kan bli bättre pris från handlaren om Du köper det lådvis 4-5dunkar per låda så blir det enkelt för dem.

    Vad Du gör men snåla inte och köp annan olja som är billig för dem passar inte fullt ut med motorn och då kan det bli dyrbart samt att Du bränner allt vad garanti heter som ju gäller i 3 år på Optin!!

    Kommentera


    • #3
      Nej då skall inte snåla. Läst mycket på sidor om problem vid användandet av annan olja. Vill dock få det så billigt som möjligt med rätt olja, till exempel som du säger vid storköp. Vet att det finns 10 liters, men inte hittat i Sverige. Vart köper du?


      Mvh Kristian S


      Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Grattis till en mycket trevlig motor

      Jo det är sån olja som gäller men jag har inte hittat större förpackningar än 4 L heller till min, men det kan bli bättre pris från handlaren om Du köper det lådvis 4-5dunkar per låda så blir det enkelt för dem.

      Vad Du gör men snåla inte och köp annan olja som är billig för dem passar inte fullt ut med motorn och då kan det bli dyrbart samt att Du bränner allt vad garanti heter som ju gäller i 3 år på Optin!!
      sigpic

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
        Hej alla!

        Har köpt en Mercury Optimax 200 hk. Och till den behövs ju motorolja och har förstått att det som gäller till den är speciell Optimax/DFI Oil. Vart kan man köpa det till bra pris eller större volymer? Sett på ett par ställen 4 liters för kring 280 kr.

        Så vet ni om vart det går att få tag på 10 liters eller större eller vart det går att få bra pris så hör av er.

        Mvh Kristian Seth
        Jag köpte en låda, 6 dunkar á 4 liter, för 1260:- hos den lokala marinan i Västerås. Jag har inte sett 10-liters dunk i någon butik men åk till ett par marinor och fråga om de kan ta hem åt dig.
        /Magic

        Kommentera


        • #5
          Var ju ett helt okej pris! Skall kolla lite med marinorna på mådag!

          Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
          Jag köpte en låda, 6 dunkar á 4 liter, för 1260:- hos den lokala marinan i Västerås. Jag har inte sett 10-liters dunk i någon butik men åk till ett par marinor och fråga om de kan ta hem åt dig.
          sigpic

          Kommentera


          • #6
            Bara en liten undran. Oljan till Optimaxen är väl i grund och botten en vanlig tvåtaktsolja ? eller.
            Det verkar ju som det går åt mängder.
            Med en schysst Bonk, kan man slå världen med häpnad.

            Kommentera


            • #7
              Inte alls som övriga 2-taksoljor vad jag har läst. Framförallt tunnare och med andra tillsatser även om funktionen primärt är som för övriga oljor. Ligger kring 1-1.3 % förbrukning vid normalt användande och marchfart.

              Ursprungligen postat av Calex Visa inlägg
              Bara en liten undran. Oljan till Optimaxen är väl i grund och botten en vanlig tvåtaktsolja ? eller.
              Det verkar ju som det går åt mängder.
              sigpic

              Kommentera


              • #8
                Mycket båtåka blir det.
                Med en schysst Bonk, kan man slå världen med häpnad.

                Kommentera


                • #9
                  Yesss!

                  Ursprungligen postat av Calex Visa inlägg
                  Mycket båtåka blir det.
                  sigpic

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
                    Nej då skall inte snåla. Läst mycket på sidor om problem vid användandet av annan olja. Vill dock få det så billigt som möjligt med rätt olja, till exempel som du säger vid storköp. Vet att det finns 10 liters, men inte hittat i Sverige. Vart köper du?


                    Mvh Kristian S
                    Låter bra at Du inte tänker göra det

                    Jag köper från lokala varvet som drivs av en gammal bekant = bra priser så jag har inte finkammat marknaden men kan Du få det priset som nämdes ovan så är det bra tycker jag.

                    Om det finns 10L dunk så borde ju Marine Power kunna tala om vilka ÅF som säljer det, eller om Du kan beställa från någon grossist som dem kan tipsa om annars har jag inga bra tips.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 982 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 394 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 447 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 905 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                    414 svar
                    63 398 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X