Hej
har en Honda 60 4t från 2010 med 70 gångtimmar på.
i förrgår va vi ute o fiskade, såg på lodet hur spänningen sjönk mer o mer, vid 10,5V började det tjuta o rött batteritecken dök upp. Vi stängde av o konstaterade att batteriet va slut. Vi bytte batteri eftersom vi har en till elmotorn och kom hem.
bägge batterierna är nya så det är inte dom. Motorn genererar inge ström till batteriet.
är det så enkelt att de är laddningsregulatorn?
vi har haft en sådär dålig strömbrytare från biltema som kan ha glappat vid gång. Nån meck sa att det berodde på den och laddtryckregulatorn hade gått. Vi kollade alla säkringar som va hela.
en polare säger att det kan va kolet? Laddtrycksregulatorn kostar 2600 . Vill inte köpa de och så kan det vara kolet för nå hundring.
nån som haft samma problem med att motorn inte genererar spänning?
har en Honda 60 4t från 2010 med 70 gångtimmar på.
i förrgår va vi ute o fiskade, såg på lodet hur spänningen sjönk mer o mer, vid 10,5V började det tjuta o rött batteritecken dök upp. Vi stängde av o konstaterade att batteriet va slut. Vi bytte batteri eftersom vi har en till elmotorn och kom hem.
bägge batterierna är nya så det är inte dom. Motorn genererar inge ström till batteriet.
är det så enkelt att de är laddningsregulatorn?
vi har haft en sådär dålig strömbrytare från biltema som kan ha glappat vid gång. Nån meck sa att det berodde på den och laddtryckregulatorn hade gått. Vi kollade alla säkringar som va hela.
en polare säger att det kan va kolet? Laddtrycksregulatorn kostar 2600 . Vill inte köpa de och så kan det vara kolet för nå hundring.
nån som haft samma problem med att motorn inte genererar spänning?
Kommentera