Ny propp Evinrude E-tec 50hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny propp Evinrude E-tec 50hk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny propp Evinrude E-tec 50hk

    Tjena,

    Skrotade proppen i höstas och nu börjar det gå mot vår. Ska man köpa orginalpropp eller finns det bättre alternativ?

    Evinrude E-tec 50hk 2012 driver en styrpulpet i plast L= 4,9m vikt cirka 400kg


    //Benny

  • #2
    Om det finns "bättre" kan bara du själv besvara. Gick den bra med original så var det nog rätt för ditt användningsområde.

    Själv har jag trixat mycket med propellrarna på mina båtar - mest för att jag tyckt det varit kul. Inga rostfria dock. Gillar att motorn går perfekt inom de angivna varvtalen den skall ha sas. Byter propeller då jag skall ut och trolla med skorven för att komma ned i fart. Har idag tre propellrar jag byter mellan beroende på vad jag hittar på med båten.

    Har mest köpt olika propellrar av fabrikat Solas. De duger gott som alu propp ivf i dessa låga farter dvs under 40 knop.

    Rätt monterad utombordare (dvs på rätt höjd) och en motor som varvar rätt på wot blir aldrig fel. Då mår den bra.

    Men det kan ju som i mitt fall gå för fort på tomgång då. Vilket bara belyser att man får välja propeller efter vad man vill åstadkomma sas.
    __________________________________________________ _____________________________

    Covfefe

    Kommentera


    • #3
      Skriv till Propellertrim http://www.propellertrim.se/propellr...llerforfragan/ och lämna så noga info Du kan så får Du en klok rekommendation för de är duktiga på detta och Du kan med fördel köpa deras renoverade proppar som kostar ca hälften men funkar och ser ut som nya, har gjort så länge och med gott resultat.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Skriv till Propellertrim http://www.propellertrim.se/propellr...llerforfragan/ och lämna så noga info Du kan så får Du en klok rekommendation för de är duktiga på detta och Du kan med fördel köpa deras renoverade proppar som kostar ca hälften men funkar och ser ut som nya, har gjort så länge och med gott resultat.
        Tack för tipset

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
        51 svar
        6 901 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
        6 svar
        5 526 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg karlers
        av karlers
         
        Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
        24 svar
        10 312 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sirre9
        av Sirre9
         
        Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
        10 svar
        3 406 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Maxxim
        av Maxxim
         
        Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
        9 svar
        1 887 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DavidFelmeri  
        Arbetar...
        X