Låsspärren ligger i vid tippat läge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Låsspärren ligger i vid tippat läge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Låsspärren ligger i vid tippat läge


    Hej alla jag har en mindre utombordare Suzuki 6hp. Var ute och fiskade lite med den igår. När jag kom till land och skulle ta den till upptippat läge så låste tippspärren sig när den sitter i tippat läge. Måste ta handen ner i vattnet och trycka upp tippspärren. Testade flera gånger och det vart irriterande att behöva ner med handen där. Har haft motorn hela sommaren sen ny och aldrig behövt trycka till tippspärren för att få upp motorn i upptippat läge. Måste ju vara farligt ifall jag kör får en stock under båten som slår i motorn och motorn inte tilltar upp sig då blir det en jäkla smäll. Vet inte hur kan det ha blitt så här? Nån som har nån ide?



  • #2
    Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
    Hej alla jag har en mindre utombordare Suzuki 6hp. Var ute och fiskade lite med den igår. När jag kom till land och skulle ta den till upptippat läge så låste tippspärren sig när den sitter i tippat läge. Måste ta handen ner i vattnet och trycka upp tippspärren. Testade flera gånger och det vart irriterande att behöva ner med handen där. Har haft motorn hela sommaren sen ny och aldrig behövt trycka till tippspärren för att få upp motorn i upptippat läge. Måste ju vara farligt ifall jag kör får en stock under båten som slår i motorn och motorn inte tilltar upp sig då blir det en jäkla smäll. Vet inte hur kan det ha blitt så här? Nån som har nån ide?

    På vår gamla 6hk mariner sitter det en kloss på växelförarstången som påverkar tippspärren. När jag började använda motorn satt den så tippspärren var i vid neutral och back. Flyttade den så den bara går i när man lägger i backen. Det kanske är den som flyttat på sig eller möjligen att du hade backen i när du försökt tippa upp den de senaste gångerna.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
    51 svar
    6 984 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
    24 svar
    10 396 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sirre9
    av Sirre9
     
    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
    10 svar
    3 448 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Maxxim
    av Maxxim
     
    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
    9 svar
    1 906 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DavidFelmeri  
    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
    414 svar
    63 403 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DIFAnders  
    Arbetar...
    X