Elmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elmotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Elmotor

    Motorguide xi3 eller Minnkota Powerdrive 45 eller 55
    Vilken motor är ett bättre val?
    ankringsfunktion kvalitet med mera?

  • #2
    Ett kort svar som nog hjälper dig är ett rungande skånskt, JA!

    Same same, vissa förespråkar MK andra MG. Som Volvo och SAAB.

    Men du ska ha så stark du bara kan enligt mig, 55 IBS i detta fallet. Du kommer inte ångra dig med de 10 IBS extra när det blåser lite.
    Senast ändrad av Mijni; 2021-09-23, 09:38.

    Kommentera


    • #3
      MG har ingen display på fjärrkontrollen, det tycker jag är en klar nackdel som gör att MG går bort för egen del.

      Kommentera


      • #4
        MG med 55LB hade varit mitt val av dessa, 10LB kan vara guldvärt när det blåser.
        Men hade du valt MG vs MK & båda har 55LB då hade jag valt MK alla dagar i veckan, att inte ha en display att se vad motorn gör är jobbigt.
        Har haft MG Xi5 samt MK Terrova & Powerdrive & kvalitets mässigt får jag mer förtroende för MK, men jag har inte haft några problem med någon av dom.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          MG med 55LB hade varit mitt val av dessa, 10LB kan vara guldvärt när det blåser.
          Men hade du valt MG vs MK & båda har 55LB då hade jag valt MK alla dagar i veckan, att inte ha en display att se vad motorn gör är jobbigt.
          Har haft MG Xi5 samt MK Terrova & Powerdrive & kvalitets mässigt får jag mer förtroende för MK, men jag har inte haft några problem med någon av dom.
          Nyfiket Cosmoz, vad är det som säger att MK har "högre" kvalitet än MG?

          Och en disclaimer här, jag har enbart kört MK Powerdrive och är busnöjd och aldrig testat MG. Mer resonemanget och dina upplevelser då kvalitet är extremt individuellt.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

            Nyfiket Cosmoz, vad är det som säger att MK har "högre" kvalitet än MG?

            Och en disclaimer här, jag har enbart kört MK Powerdrive och är busnöjd och aldrig testat MG. Mer resonemanget och dina upplevelser då kvalitet är extremt individuellt.
            Har inte sagt att det är högre kvalité, bara att jag har mer förtroende för MK, har inte haft problem med något av dessa märken så oavsett är det en bra motor TS väljer

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

              Har inte sagt att det är högre kvalité, bara att jag har mer förtroende för MK, har inte haft problem med något av dessa märken så oavsett är det en bra motor TS väljer
              Citerar igen - "Har haft MG Xi5 samt MK Terrova & Powerdrive & kvalitets mässigt får jag mer förtroende för MK"

              Kvalitetsmässigt mer förtroende.

              Jag frågar dels för egen del men också för TS, vi kan ju lära oss något alla om vi delar erfarenheter m.m. =)

              Kvalitet är väldigt personligt efter vad man efterfrågar, om det så är att den inte blir solblekt, ljudet från motorn, om fåglar sitter på den och trivs etc.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av J84 Visa inlägg
                Motorguide xi3 eller Minnkota Powerdrive 45 eller 55
                Vilken motor är ett bättre val?
                ankringsfunktion kvalitet med mera?
                -----------------------------------------------------------------------------

                Hej J84;

                Jag har fiskat med MINN KOTA elektriska fiskmotorer på mina egna båtar sedan 1960-talet...
                MOTORGUIDE har funnits sedan år 1934, dvs lika länge på marknaden som MINN KOTA . Båda fabrikaten har ett enormt bra rykte. När du J84 ska välja motor bör du tänka på om motorns ska användas i sötvatten eller saltvatten samt prestanda, pris och var du kan köpa motorn någonstans...

                Med vänlig fiskehälsning,

                Old Firehand
                Leif Engström

                https://www.google.com/search?rlz=1C...h=694&dpr=1.25

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                51 svar
                6 901 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                6 svar
                5 526 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg karlers
                av karlers
                 
                Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                24 svar
                10 312 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sirre9
                av Sirre9
                 
                Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                10 svar
                3 406 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Maxxim
                av Maxxim
                 
                Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                9 svar
                1 887 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DavidFelmeri  
                Arbetar...
                X