Frontmotor Minn kota eller Motorguide - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frontmotor Minn kota eller Motorguide

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Terrova, alla dagar i veckan.
    Hade inte jag hittat en powerdrive till riktigt bra pris så hade det blivit en sådan istället.

    Motorguide hade endast, eventuellt, varit ett alternativ om man fick den till riktigt bra pris.

    Kommentera


    • #12
      Terrova är en grym motor inget snack om det. Dock hade jag aldrig övervägt powerdrive. Där slår motorguide xi3 den på allt. Uppfällning, ankring gps.... låt plånboken styra vilken du väljer

      Kommentera


      • #13
        Har en mg xi5 på en Buster M1. Batteri använder jag Rebelcell 70ah litium. Har aldrig kört slut på batteriet, även väldigt långa dagar. Supernöjd!

        Kommentera


        • #14
          Om du har eller planerar att köpa plotter/lod från Lowrance/Simrad/B&G så rekommenderar jag att du köper en Motorguide då den kan styras från dessa plottrar.

          Om du har eller planerar att köpa plotter/lod från Humminbird så köp Minn Kota av ovan nämnda skäl.

          Om du har eller planerar att köpa plotter/lod från Garmin så köp en Garmin.

          Jag har en XI-5 och är mycket nöjd med den, har fiskat den i kombination med Garminplotter så den lirar inte. Hade säkert varit nöjd med en Minn Kota också. Köpte en Lowrance HDS för att lira med min Motorguide men har inte kommit ut och använt den än.
          Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
            Om du har eller planerar att köpa plotter/lod från Garmin så köp en Garmin.
            Man…
            Garmins billigaste motor ligger på över 40 lakan. En terrova som inte är helkass ligger på hälften. Tror Garmin behöver spotta ur sig en lågprismodell för oss med Garminlod…

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

              Man…
              Garmins billigaste motor ligger på över 40 lakan. En terrova som inte är helkass ligger på hälften. Tror Garmin behöver spotta ur sig en lågprismodell för oss med Garminlod…
              Jag har som sagt en Motorguide XI5 och hade redan Garmin när jag köpte den. Nu har jag Garmin och Lowrance plottrar/lod samt en XI5.

              +40k för en motor är helt klart väldigt mycket pengar. Skulle jag köpa allt idag så skulle jag satsa på Lowrance och Motorguide.

              Därmed inte sagt att jag har någonting emot Minn Kota/Humminbird. Det är bara en koncern som jag inte har någon relation till. Men de har ju hela systemet med elmotor, plotter/lod, ankarpinnar, djupriggar som alltihop går att nätverka. Så ska man ha ett komplett system så ser jag absolut charmen.
              Senast ändrad av Låg_Profil; 2024-03-15, 19:29. Anledning: Förbättrade språket en aning...
              Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

              Kommentera


              • #17

                Intressanta och värdefulla inputs från er alla, stort tack för detta!


                Får en Motorguide XI5 inkl snabbfäste med kablar för cirka 20.000:-
                Minn kota terrova ip link inkl snabbfäste och handkontrollen med touch för 22.000:-

                Lutar absolut mot Minn kotan som det ser ut nu, verkar som att nya handkontrollen med touch är uppladdningsbar dessutom vilket känns som ett plus i kanten.

                Tycker som barnmorskan att Garmin bör släppa en billigare modell också.
                Samt att jag är fortsatt skeptisk till att jag skulle använda funktionerna man låser upp av att koppla ihop lod och motor även om det låter bra på pappret.

                Skall försöka ta ett beslut inom kort.

                Kommentera


                • #18
                  Terrova är som sagt kanon, jag hade dock försökt hitta den nu utgående modellen som kanske köpas billigare än ip Link eftersom jag absolut inte vill ha touchskärm på fjärren - vill kunna köra med handskar och riktiga knappar som muskelminnet vet var de sitter, tror det bli sjukt struligt med touch för just motorstyrning. Gillar man touchen kan man ju köra appen i mobilen redan idag. Bättre GPS precision låter ju dock trevligt men jag har inga som helst problem med den befintliga på mina terrovor. Tror dom kostade 17-18 tusen styck när jag köpte.
                  Senast ändrad av holden; 2024-04-04, 13:35.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Terrova är som sagt kanon, jag hade dock försökt hitta den nu utgående modellen som kanske köpas billigare än ip Link eftersom jag absolut inte vill ha touchskärm på fjärren - vill kunna köra med handskar och riktiga knappar som muskelminnet vet var de sitter, tror det bli sjukt struligt med touch för just motorstyrning. Gillar man touchen kan man ju köra appen i mobilen redan idag. Bättre GPS precision låter ju dock trevligt men jag har inga som helst problem med den befintliga på mina terrovor. Tror dom kostade 17-18 tusen styck när jag köpte.
                    Hej
                    Pratade med säljaren av båten som jag önskat lod och frontmotor hos för att baka in i hela affären för smidighetens skull
                    Dem börjar vara slutsålda överallt och då är det denna som rekommenderas samt att jag fått ett pris som är svårslaget med tillbehören.
                    På den fjärren har man fortfarande fysiska knappar för normal användning av standardfunktionerna, men större skärm som även innehåller info och specialfunktionerna.

                    Vad jag kan se nu så verkar billigaste "vanliga" med standardkontrollen landa runt 21.000 med bl.a snabbfäste så verkar gå rätt jämnt ut kostnadsmässigt tackolov.

                    Fick även lägsta internetpris på ekolodet vilket också känns väldigt bra.

                    Men jag förstår din poäng helt och var tvungen att gå in och dubbelkolla vad som var touch och inte, men då alla standardfunktioner som sagt ligger med fysiska knappar med bonus att fjärren är uppladdningsbar så känns det ändå okej.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av tobs Visa inlägg

                      Hej
                      Pratade med säljaren av båten som jag önskat lod och frontmotor hos för att baka in i hela affären för smidighetens skull
                      Dem börjar vara slutsålda överallt och då är det denna som rekommenderas samt att jag fått ett pris som är svårslaget med tillbehören.
                      På den fjärren har man fortfarande fysiska knappar för normal användning av standardfunktionerna, men större skärm som även innehåller info och specialfunktionerna.

                      Vad jag kan se nu så verkar billigaste "vanliga" med standardkontrollen landa runt 21.000 med bl.a snabbfäste så verkar gå rätt jämnt ut kostnadsmässigt tackolov.

                      Fick även lägsta internetpris på ekolodet vilket också känns väldigt bra.

                      Men jag förstår din poäng helt och var tvungen att gå in och dubbelkolla vad som var touch och inte, men då alla standardfunktioner som sagt ligger med fysiska knappar med bonus att fjärren är uppladdningsbar så känns det ändå okej.
                      Skulle det inte funka som du vill kan du ju bara skaffa en äldre fjärrkontroll, antar jag - tycker de fysiska knapparna sitter dumt till högst upp vilket gör det svårt att sköta motorn med en hand. Som högerhänt har jag fjärren i en karbinhake på min vänstra sida så jag sköter motorn med vänstern och slipper lägga från mig spöt, tvivlar på att det funkar med nya fjärren om man kommer åt en touchskärm hela tiden. Men fattar att du köper det senaste om priset är samma.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                      51 svar
                      6 984 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                      24 svar
                      10 396 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sirre9
                      av Sirre9
                       
                      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                      10 svar
                      3 448 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim
                       
                      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                      9 svar
                      1 907 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DavidFelmeri  
                      Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                      414 svar
                      63 410 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DIFAnders  
                      Arbetar...
                      X