Funderar på att köpa en Parsun utombordare. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderar på att köpa en Parsun utombordare.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Klabbarparn Visa inlägg
    Köp en då om du inte tror på vad folk säger
    vi kommer iaf att tro på dig sen.....
    Jag tror på vad folk säger men jag vill veta vad det var dom inte gillade

Kommentera

Undvik Parsun. Lägg på ett gäng tusenlappar på en riktig motor. Där det finns reservdelar och hjälp att tillgå.
      Man får vad man betalar för.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Undvik Parsun. Lägg på ett gäng tusenlappar på en riktig motor. Där det finns reservdelar och hjälp att tillgå.
        Man får vad man betalar för.
        Jo funnderar på det men jag bor tio minuter i från där dom servar och fixar Parsun utombordare.
        men tänkte att om folk var nöjda med dom så är det ju ett fint pris på dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
          Kollade på en Parsun en gång på Rusta och reagerade på vilka tjocka prolellerblad den hade
          ingen racerpropeller direkt
          för övrigt har jag inget att säga om den annat än att jag inte skulle betala för en
          man kan ju få tex en beg Yamaha eller Suzuki för samma pengar eller mindre
          man kanske vill sälja den nån gång i framtiden också..... kanske ganska omgående.....
          men det är ju det med att köpa beg. då kan man ju få skruva igen och det finns ju ingen garantier.
          Vi köpte in en beg johnsson i sommras och den har jävlas nått så otroligt.
          man vill ju ha motorn för at kunna åka och fiske utan att man ska behöva skruva varje gång man ska ut.

Kommentera

Garantier spelar väl mindrer roll, du vill väl ha båten i plurret å inte i verkstan? Jobbar som mekaniker och är aukt. för Honda utombordsmotorer, fyrhjulingar, gräsklippare m.m.

Lyd ett gott råd... Undvik allt som kommer från kina. Köp hellre begagnat japanskt.

Ok att köpa kinaskit om man är medveten om vad man köper... Hade en kund en gång som var riktigt irreterad över att vi inte vill ta in hans sons kinesmoppe i verkstan för åtgärd. Jag pratade med kunden i fråga och frågade vad han betalat för moppen, jo han hade gett 2900:- på ÖB. Hur länge har du haft den? jo 2 år. Fine... Hade du köpt en märkesmoppe hade den förlorat 5000:- i värde på 2 år.. Släng skitet på tippen och köp en ny....

Nu har inte alla sån tur så skitet går i 2 år.. Skillnad på en moppe också, jag skille aldrig förlita mig på en kinamotor till sjöss... Dessutom vill jag använda prylarna och inte skruva på min fritid.

Som någon klok skrev innan, finns säkert Parsun motorer som fungerar MEN det finns desto fler som inte gör det. Ska du ha motorn i sommarstugan och puttra ut 2 gånger om sommaren med den, ok, köp Parsun. Ska du fiska regelbundet, långa trollingpass m.m. köp Honda, Yamaha, Suzuki (är lite färgad och svag för d japanska fabrikaten)

Vi har en beg Yamaha F8 kort rigg från år 2000 på jobbet, bra mkt bättre köp än en Parsun.

MVH/Gimmy, Honda ATV Center
            [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Ja o den 8hp går kanon , min gamla

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg
                Garantier spelar väl mindrer roll, du vill väl ha båten i plurret å inte i verkstan? Jobbar som mekaniker och är aukt. för Honda utombordsmotorer, fyrhjulingar, gräsklippare m.m.

Lyd ett gott råd... Undvik allt som kommer från kina. Köp hellre begagnat japanskt.

Ok att köpa kinaskit om man är medveten om vad man köper... Hade en kund en gång som var riktigt irreterad över att vi inte vill ta in hans sons kinesmoppe i verkstan för åtgärd. Jag pratade med kunden i fråga och frågade vad han betalat för moppen, jo han hade gett 2900:- på ÖB. Hur länge har du haft den? jo 2 år. Fine... Hade du köpt en märkesmoppe hade den förlorat 5000:- i värde på 2 år.. Släng skitet på tippen och köp en ny....

Nu har inte alla sån tur så skitet går i 2 år.. Skillnad på en moppe också, jag skille aldrig förlita mig på en kinamotor till sjöss... Dessutom vill jag använda prylarna och inte skruva på min fritid.

Som någon klok skrev innan, finns säkert Parsun motorer som fungerar MEN det finns desto fler som inte gör det. Ska du ha motorn i sommarstugan och puttra ut 2 gånger om sommaren med den, ok, köp Parsun. Ska du fiska regelbundet, långa trollingpass m.m. köp Honda, Yamaha, Suzuki (är lite färgad och svag för d japanska fabrikaten)

Vi har en beg Yamaha F8 kort rigg från år 2000 på jobbet, bra mkt bättre köp än en Parsun.

MVH/Gimmy, Honda ATV Center
                oki KANON att man få veta sådant inan man köper det är just därför som jag frågar tussen tack

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                31 svar
                22 788 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg nivv
                av nivv