Har en Mercury som jag för ca 1 år sedan fick byta cdi box på pga det saknades gnista. Har efter det gått som en klocka, kört 10 tal gånger i år utan några tecken på problem, men efter ca 2 veckor som jag inte var ute så startar inte den, och tenderar att vara samma fel som förra gången, ingen gnista. Det känns lite konstigt att en beg cdi skulle gå sönder så snabbt. men har man otur så är det väll klart att det kan hända. Men min fråga är om detta beror på något annat. Skulle det kunna vara den trigger givare som sitter vid svängjulet som har flyttat sig och därför inte ger någon gnista? till stiften ? fick inte rikgit låsning förra gången att sitta som den satt nämligen.
Kan det vara några andra saker det beror på som man borde byta innan cdi box inköps på nytt ?
Är en Mercury 9.8 -74 (110 modell)
Kan det vara några andra saker det beror på som man borde byta innan cdi box inköps på nytt ?
Är en Mercury 9.8 -74 (110 modell)
Kommentera