Triggr funktion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Triggr funktion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Triggr funktion

Har en Mercury som jag för ca 1 år sedan fick byta cdi box på pga det saknades gnista. Har efter det gått som en klocka, kört 10 tal gånger i år utan några tecken på problem, men efter ca 2 veckor som jag inte var ute så startar inte den, och tenderar att vara samma fel som förra gången, ingen gnista. Det känns lite konstigt att en beg cdi skulle gå sönder så snabbt. men har man otur så är det väll klart att det kan hända. Men min fråga är om detta beror på något annat. Skulle det kunna vara den trigger givare som sitter vid svängjulet som har flyttat sig och därför inte ger någon gnista? till stiften ? fick inte rikgit låsning förra gången att sitta som den satt nämligen.

Kan det vara några andra saker det beror på som man borde byta innan cdi box inköps på nytt ?

Är en Mercury 9.8 -74 (110 modell)

Har idag uteslutit att det var att inte givaren satt kvar som den skulle, det var inget fel där inte, har gott igenom det mesta, allt verkar mer och mer troligt att det är cdi-boxen igen. Någon som vet vad som skiljer dom olika rev på boxarna åt ? vet att mercury hade stora problem med dessa boxar men vad är det för skilland i mellan dom olika :P menar dom borde ju ha ändrat något i dom för att fixa problematiken.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
    31 svar
    22 785 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg nivv
    av nivv