yamaha 60hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

yamaha 60hk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• yamaha 60hk

hej alla våre väldigt tacksam om någon kan veta vad för fel jag hAR PÅ min yamaha 60hk utombordare -89, jag och familjen va ute för 1 månad sen vart ute opch åkt hele dagenoch helt plötsligt dör den och vägrar starta fich ro till bryggan, tog loss bränslefiltret fann då vatten i soppan käppte ny soppa och bytte tändtift gick som en klocka igen tills för en vecka sen skulle ut ock fiska innan vi åkte från bryggan bytte jag till en större tack med ny soppa kom ca 500m så dör dem som sist men nu startar den men tappat 70% av kraft och bluddrar som bara den?? nån som vet vad det kan vara?

Ursprungligen postat av jonben Visa inlägg
    hej alla våre väldigt tacksam om någon kan veta vad för fel jag hAR PÅ min yamaha 60hk utombordare -89, jag och familjen va ute för 1 månad sen vart ute opch åkt hele dagenoch helt plötsligt dör den och vägrar starta fich ro till bryggan, tog loss bränslefiltret fann då vatten i soppan käppte ny soppa och bytte tändtift gick som en klocka igen tills för en vecka sen skulle ut ock fiska innan vi åkte från bryggan bytte jag till en större tack med ny soppa kom ca 500m så dör dem som sist men nu startar den men tappat 70% av kraft och bluddrar som bara den?? nån som vet vad det kan vara?
    Hej Jonas Bengtsson;

Troligtvis kan du fortfarande ha kvar vatten i förgasare, filter och bränsleslangar. Inte ens en Yamaha utombordare kan man köra på vattenblandad bensin. Åk in till närmaste Yamahahandlare och be dem gå igenom din motor...för så enkelt kan det väl inte vara att du glömt att lätta på luftskruven på den större tanken?

Yamaha forever!

Old Firehand

Kommentera

det va det jag trode skulle ha plockat bort förgasarna idag men vädret hindrade mig! luftskruven har kag lättat på. va in till en yamaha verkstad och dom va inte mycke till hjälp men skulle ha 6000kr för att göra rent förgasarna!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
      10 svar
      4 984 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg heinrich79  
      Startad av Krillan, 2025-10-02, 06:16