Tycker de flesta trådar här pratar om allt annat än Fogelsta. Är enda anledningen att det är en dyr vagn, eller finns nackdelar med vagnen? Funderar på en sådan 750 eller Majava 750.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Varför inte Fogelsta?
Collapse
X
-
Har under mer än trettio år kört Fogelsta/BF/Gisebo/Trane vilka alla varit olika namn på samma trailer....ända till förra året då det blev en Majava....anledningen var väl priset på Fogelstan och deras stänkskärmar som numer är i plast...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
BF, eller Bröderna Fransson, är det ursprungliga namnet. Olle var VD och en seglarkompis. Harry var produktionschef/verkare och farfar till en av fotograferna på jobbet, Micke Fransson. I dag är företaget en del i Brönderupkocernen, Nordens största kärrtillverkare. Om jag inte missminner mig så var det gamle löntagarfondsmotståndsgeneralen (pust) Gunnar Randholm (Eldon) som tog över efter Olle och Harry.
A bit OT men ändå...
Skit fiske!
GöstaSenast ändrad av Gösta; 2015-09-18, 17:31.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggHar under mer än trettio år kört Fogelsta/BF/Gisebo/Trane vilka alla varit olika namn på samma trailer....ända till förra året då det blev en Majava....anledningen var väl priset på Fogelstan och deras stänkskärmar som numer är i plast...
Kommentera
-
Majavan funkar lika bra som de andra,lite vekare kanske men det gäller alla trailrar i dag, de görs inte lika robusta längre....
gillar bladfjädringen skarpt och att båten ligger så lågt på den...dåliga justeringsmöjligheter på kölrullarna dock. 18 papp? har de gått upp så mycket...gav 15 för min förra året...möjligen en femhunding till...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggMajavan funkar lika bra som de andra,lite vekare kanske men det gäller alla trailrar i dag, de görs inte lika robusta längre....
gillar bladfjädringen skarpt och att båten ligger så lågt på den...dåliga justeringsmöjligheter på kölrullarna dock. 18 papp? har de gått upp så mycket...gav 15 för min förra året...möjligen en femhunding till...
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av DJ Mqt, 2024-07-17, 14:09
|
1 svar
229 visningar
0 gillar