Varför inte Fogelsta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför inte Fogelsta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varför inte Fogelsta?

Tycker de flesta trådar här pratar om allt annat än Fogelsta. Är enda anledningen att det är en dyr vagn, eller finns nackdelar med vagnen? Funderar på en sådan 750 eller Majava 750.

Personligen så vill jag ha en trailer som inte har en ljusramp.

Kommentera

Har en tiki nu, men funderar på att byta till en 6516U. De har ljusen att bara vika undan och sen finns det en del smarta tillbehör till fogelsta.
      Senast ändrad av Pegu78; 2015-09-18, 09:40.

Kommentera

Många trollare med större båtar som kör Fogelsta. De ligger väl inom Thulegruppen. Men de är inte billigast.

Kommentera

Har själv aldrig ägt en Fogelstatrailer. Men har i pricip bott granne med fabriken o använt åtskilliga kärror därifrån. Själv har jag nu en Tiki BT 500. Men jag vågar nog påstå att Fogelstas enda egentliga nackdel, i mina ögon, är priset...

Kommentera

Har under mer än trettio år kört Fogelsta/BF/Gisebo/Trane vilka alla varit olika namn på samma trailer....ända till förra året då det blev en Majava....anledningen var väl priset på Fogelstan och deras stänkskärmar som numer är i plast...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

BF, eller Bröderna Fransson, är det ursprungliga namnet. Olle var VD och en seglarkompis. Harry var produktionschef/verkare och farfar till en av fotograferna på jobbet, Micke Fransson. I dag är företaget en del i Brönderupkocernen, Nordens största kärrtillverkare. Om jag inte missminner mig så var det gamle löntagarfondsmotståndsgeneralen (pust) Gunnar Randholm (Eldon) som tog över efter Olle och Harry.
              A bit OT men ändå...
              Skit fiske!
              Gösta
              Senast ändrad av Gösta; 2015-09-18, 17:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                Har under mer än trettio år kört Fogelsta/BF/Gisebo/Trane vilka alla varit olika namn på samma trailer....ända till förra året då det blev en Majava....anledningen var väl priset på Fogelstan och deras stänkskärmar som numer är i plast...
                Hur är Majavan då tycker du? Lika skön gång som Fogelstad att köra? Men tyckte jag såg 750 vagnen kostade 18 000 precis som Fogelsta. Båda med de kraftigare chassit tänker jag på.

Kommentera

Majavan funkar lika bra som de andra,lite vekare kanske men det gäller alla trailrar i dag, de görs inte lika robusta längre....
                  gillar bladfjädringen skarpt och att båten ligger så lågt på den...dåliga justeringsmöjligheter på kölrullarna dock. 18 papp? har de gått upp så mycket...gav 15 för min förra året...möjligen en femhunding till...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                    Majavan funkar lika bra som de andra,lite vekare kanske men det gäller alla trailrar i dag, de görs inte lika robusta längre....
                    gillar bladfjädringen skarpt och att båten ligger så lågt på den...dåliga justeringsmöjligheter på kölrullarna dock. 18 papp? har de gått upp så mycket...gav 15 för min förra året...möjligen en femhunding till...
                    VT 750 T kostar ca 15000kr medan den stadigare VT 750 kostar ca 18000kr

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    436 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X