Majava VT 1000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Majava VT 1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Majava VT 1000

    Hallå där!

    Jag har bestämt mig för en ny trailer, närmare bestämt en Majava VT1000-P, samma modell som är länkad här:
    https://traileronline.se/battrailer/majava-vt1000-p

    Jag har dock en fråga och en förhoppning att ni kan hjälpa mig. Jag har nämligen sett att ni är några stycken här som har samma trailer.

    Kan någon av er säga mig hur hög trailern blir när båten ligger på? Alltså vad är måttet från marken upp till kölrullarnas ovansida?

    Jag måste nämligen försäkra mig om att jag får in ekipaget i garaget... Båten som ska ligga på väger ca 650-700kg.

    STORT tack på förhand!

  • #2
    har en sån....kan mäta senare, men har nog bara runt 500kg på den nu under vintern...
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • #3
      Det blir kanon med 500kg, uppskattas verkligen om du kunde göra det, tack! Du kan ju enkelt bara mäta upp till kölen på din båt

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av CoN` Visa inlägg
        Det blir kanon med 500kg, uppskattas verkligen om du kunde göra det, tack! Du kan ju enkelt bara mäta upp till kölen på din båt
        jo jag förstår hur du menar....tror dock inte bladfjädringen sjunkit ihop så väldigt mycket med lasten...kan ev, kolla i morgon...
        Never let your memories be greater then your dreams...

        I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg

          jo jag förstår hur du menar....tror dock inte bladfjädringen sjunkit ihop så väldigt mycket med lasten...kan ev, kolla i morgon...
          Nej den borde inte gå ihop särskilt mycket men det blir så nära mina förutsättningar som möjligt.

          Tack än en gång!

          Kommentera


          • #6
            hade kunna svurit på att det var lägre....men det är 53,5 cm mitt för hjulaxeln... Detta är min 8:e om inte 9:e båttrailer och enda jag tror båten legat lägre på var på en med 10" hjul...och på förra Maijavan som var en 750 obromsad med övervikt...eller så kommer jag helt enkelt ihåg fel.... lycka till...
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              hade kunna svurit på att det var lägre....men det är 53,5 cm mitt för hjulaxeln... Detta är min 8:e om inte 9:e båttrailer och enda jag tror båten legat lägre på var på en med 10" hjul...och på förra Maijavan som var en 750 obromsad med övervikt...eller så kommer jag helt enkelt ihåg fel.... lycka till...
              Stort tack Byggarn! Bara för att förtydliga, det var 53,5cm upp till kölen på båten då alltså? Eller menar du att det var någon cm till?

              Kommentera


              • #8
                jupp...53,5 till kölen från golvet....
                Never let your memories be greater then your dreams...

                I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
                6 svar
                350 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Fiskarn0383  
                Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
                35 svar
                1 751 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Fiskare Bob  
                Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
                10 svar
                475 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg tre S
                av tre S
                 
                Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
                8 svar
                477 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
                16 svar
                850 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg mrfisker  
                Arbetar...
                X