TOTALT kopplingsschema (båt)trailers?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TOTALT kopplingsschema (båt)trailers?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• TOTALT kopplingsschema (båt)trailers?!

Finns många trådar både här på fourmet och på nätet generellt som visar på hur kopplingsschema för inkoppling av elkontakter ska gå till.
    Jag har själv två trailers och numera elproblem på båda... Har tröttnat på att felsöka och vill istället riva ned hela elsystemet och dra nytt - alltså inte bara byta kontakter utan dra om alla sladdar.
    Hittar dock inget på nätet på hur jag tex kopplar in positionslampor (tar jag ut det från bakre kontakt, skarvar jag huvudkabeln, eller annan lösning...).

Någon som har någon bra länk eller beskrivning i bakfickan?

Tack på förhand!!!

Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

Hej. Dra en sjuledarkabel från draget till baklyktorna och koppla in respektive sidas positionsljus bak i lyktan, på bakljuset och håll nere antalet kontaktpunkter. Har du tålamod och kunskap så skippa kabelskor å löd alla kablar så minskar kontakt problem i framtiden, kan ju va bra att prova å lära sig löda så prova vet ja. Kabelskor ärgar friskt.

Kommentera

Tack alla - men marbleman, du är helt klart närmast det jag är ute efter!

Är det någon som har fler ideer, eller skissar är det dock välkommet.

Kommentera

Ja just d... är kablarna dragna inuti chassit så använd de gamla kablarna till att dra igenom de nya med. Resten är bara plus till plus, jord till jord och följ färg...

Kommentera

Jag hade problem med att jag hade en svag jord på bilen, allt var som det skulle jag hade kopplat allt rätt men fick det inte att funka,
            satte dit rn ny jord på bilen då funkade allt, värt att testa.
            (löd allt när du är säker att du har kopplat rätt)

Kommentera

Team T.U.R., här har du några pdf-filer med hur släpvagns-el kopplas. Du får själv lura ut vilken som är relevant för dig.
              Bifogade filer
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T.U.R. Visa inlägg
                Finns många trådar både här på fourmet och på nätet generellt som visar på hur kopplingsschema för inkoppling av elkontakter ska gå till.
                Jag har själv två trailers och numera elproblem på båda... Har tröttnat på att felsöka och vill istället riva ned hela elsystemet och dra nytt - alltså inte bara byta kontakter utan dra om alla sladdar.
                Hittar dock inget på nätet på hur jag tex kopplar in positionslampor (tar jag ut det från bakre kontakt, skarvar jag huvudkabeln, eller annan lösning...).

Någon som har någon bra länk eller beskrivning i bakfickan?

Tack på förhand!!!
                Hmmm undrar om dina kablar på kärrorna är problemet här?
                Elproblem båtkärra brukar betyda icke fungerande lampor exv. kolla upp dina anslutningar kabel/kontaktbleck inne i lamphusen respektive kontaktbleck/lampa gå dessutom igenom trailer/bil kontakten ordentligt byt den om sliten kontrollera noga om kabel ändor (kopparn i kabeln) är mörk då kan det vara dags att byta ut den, för kablar i ramrör är livslängden lång kontrollera noga alla ställen där den kommer ut ur ramen noga kan finnas skador garanterar dina problem ligger till största säkerhet i lamphus respektive trailerkontakt skitenkelt att åtgärda 5-56 eller WD-40 en liten fil och sandpapper slipa upp kontakt ytor försegla genomföringar med silicon för att hindra vatteninträngning så funkar det under lång tid tro mej lycka till
                Edit normalt är de lamphus som finns på kärran rena skiten i princip ingen försegling alls exv Talmu och andra riktigt jävla skit skulle aldrig accepteras på en bil
                Senast ändrad av TAMTAM; 2008-12-17, 17:40.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tillägg kolla upp kontakten på bilen om bägge kärrorna uppvisar likartade problem, kan felet ligga där generellt gäller dock service och tillsyn med jämna mellanrum på alla ingående grejor i systemen som sagt det mesta är riktigt dålig kvalitet gäller nästan oavsett vilket fabrikat du köper på elsidan. lycka till
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X