Setup ny Trailer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Setup ny Trailer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Setup ny Trailer

Hej
    Har varit och köpt mig en ny TK Trailer BT-750 till min Cresent 465 men jag har lite funderingar om diverse inställningar. Bifogar en bild för att enklare kunna beskriva mina funderingar.Click image for larger version

Name:	P1060665.jpg
Views:	1
Size:	586,2 KB
ID:	1806330

Fråga 1. Eftersom båtens köl är ganska hög på mitten + att den är obefintlig i aktern så hänger bakre köl rullen i luften. Aktern står på dom stora gummi hjulen. Är det ok eller finns det risk att man knäcker skrovet på nått sätt? båten ligger på dom andra två köl rullarna....

Fråga 2. Dom främre sido hjulen.. ska dom dras in mer mot centrum? kanske inte syns så väl men dom går ganska parallelt med dom bakre.
    www.teamdb.se[FONT="Verdana"][/FONT]

Har också en BT-750, dock till en Buster.

Gummihjulen i bak var så pass stora att Bustern inte kom ned på kölrullen, jag löste det genom att flytta de främre sidostödens gummihjul till aktern istället, samtidigt sänkte jag ned den mittersta kölrullen och fick då ned hela ekipaget på de tre kölrullarna. Om din båt tar skada vet jag inte, det finns det andra här på forumet som är betydligt mer kunniga att svara på men jag skulle tro att kölen är stark även precis bredvid mitten av skrovet.

Vad gäller de främre sidostöden har jag satt dem så långt ut som möjligt för att kunna få så bra sidostöttning som möjligt, känns dock som att just de främre sidostöden inte har någon väsentlig betydelse jmf med de bakre.

Kommentera

ok...smart. Satte du som stora i fram sen då?
      Nu när jag siter här och tittar på lite bilder på trailern så funderar på om man ska flytta fram tornet så att båten rullar över dom bakre däcken men då kanske den blir svårare att få av?
      Senast ändrad av baboon_ass; 2011-05-16, 22:12.
      www.teamdb.se[FONT="Verdana"][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
      15 svar
      768 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sadda
      av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
      4 svar
      386 visningar