Favorit streamer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favorit streamer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Jo, med guld skalle på en så pass liten fluga som ett haröra, så är ju riskerna för ett skadat spö något mindre.
    Men jag är ganska restriktiv med att använda den slags förtyngningen över huvud taget. Och i de relativt grunda, stilla vatten där jag fiskar normalt. Så behövs egentligen ingen förtyngning alls.

Jo, jag förstod att det var varför du frågade förut. Hittade ingen riktigt bra bild på en Wooly B. förutom denna. Så den fick det bli.

Över huvud taget, så fiskar jag streamer så litet jag kan. Med åren, så har det fisket blivit något jag pysslar med tidigt på säsongen innan insekterna har kommit i gång på allvar och väldigt sent på säsongen i huvudsak.

Inget går ju upp mot torr fluge och nymf fisket.

Varje gång en fisk går upp och tar ens torris i ett fett plask. Eller kommer som en plog efter nymfen. Och så känner man den där härliga tyngden och den första rusningen. Det är jäkla kick det! Nästan som att gränsla ett elektriskt stängsel.
    Håller med dig, det är något speciellt med fiske med en torris. Att lägga ut en liten rackare på en spegelblank tjärn, eller se den följa med vattenströmmen i en å och så plötsligt stiger öringen och sörplar i sig flugan.
    För mig slår torrflugefisket allt annat.

Men nu ska jag börja ge streamern lite mer utrymme i mitt liv.

Kommentera

Streamer fungerar ofta bättre oavsett vilken tid det är på dygnet. När jag dunkar på mina 12 cm streamers hugger 500 grams öringar lik förbannat på det. Men oftare är det större

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      zonker och wooly i olika färg kombinationer. Dagtid skymning torr eller nymf, sen på kvällen när storfirren kliver upp streamer
      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
      0 svar
      154 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jimmykay  
      Arbetar...
      X