Prova på flugfiske som present - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prova på flugfiske som present

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Prova på flugfiske som present

Hej!
    Jag skulle vilja ge bort en flugfiske-"kurs" till 2 kompisar i Stockholm.
    De har aldrig provat innan utan är helt gröna. Jag är på jakt efter typ en halvdagsaktivitet för 2 pers, inte bara kasta på en gräsmatta utan iaf i vatten där man kan få fisk. De behöver dessutom låna spön. Nån som har nått bra förslag som inte kostar skjortan?

Kom inte och säg att jag ska googla, det har jag gjort, hittar inte så mycket som passar in på profilen, särskilt priset Har mailat till några för att få prisuppgifter.

MVH
    Steve

kolla de stora P&T vattnerna tex tiveden, harasjömåla osv. Det finns säkert flugspön man kan hyra på plats, inga toppen prylar men för att prova på så duger de gott o väl. Alternativt gör som jag låna ut ett av dina egna om du har fler.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Vad får det kosta och vill du att det skall vara i stockholmsområdet?
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Jo stockholmsområdet gäller det. Bor själv på andra sidan så har svårt att administera det på plats Har hittat för 1600:- en halvdag. tycker det hade vart bra med runt en tusing. Behöver inte vara en full halvdag heller, betänk att de aldrig provat de lär väl bli slitna i kastarmen de kan gott ta med egen mat oxå.

Kommentera

Tyvärr så har jag ingen koll där. Annars om det hade varit i gbg så vet en riktigt grym instruktör som inte kostar så mycket. http://kastkurs.se/enhandskurser Tror inte det finns något som den killen inte kan göra med ett flugspö. Du får väl se till att de hälsar på dig så får dom kursen i gbg istället.
          Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
          Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          149 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X