Hade tänkt o testa lite flugfiske efter gädda i nya trakterna......men inte då. När jag körde lilla grabben till förskolan för sista fasen i inskolningen såg man att isen hade lagt sig blank o fint över hela viken. Ja ja det smälter väl under dagen eftersom det är klarblå himmel. Åkte förbi där för 20 min sedan samma sak fortfarande. Så det blir väl att serva flugrullarna, rengöra och behandla fluglinorna och sätta dessa på en galge för att minimera linminnet.
Så nu blir det att sätta sig med bindstädet och kompletera askarna med de tappade flugorna och binda de mönster man saknade under säsong 2012. Först och främst blir det att se till att prylarna är i topp form inför havöringsfisket på vårkanten när isen släpper
Upplägget för 2013
Vår: HÖ och gädda
sommar: Fjällvandring efter öring, röding och harr.
höst: HÖ, gädda samt nån tripp till fjällen om det hinns med
planerna är att köpa en styrpulpet alternativt en roddbåt och ha i hemma vattnet (har inte bestämt mig än vilken det blir. Förvaring av båt är inte det smidigaste i sthlm området, kan ev. ha den på jobbet. Återstår att se hur man gör
Så nu blir det att sätta sig med bindstädet och kompletera askarna med de tappade flugorna och binda de mönster man saknade under säsong 2012. Först och främst blir det att se till att prylarna är i topp form inför havöringsfisket på vårkanten när isen släpper
Upplägget för 2013
Vår: HÖ och gädda
sommar: Fjällvandring efter öring, röding och harr.
höst: HÖ, gädda samt nån tripp till fjällen om det hinns med
planerna är att köpa en styrpulpet alternativt en roddbåt och ha i hemma vattnet (har inte bestämt mig än vilken det blir. Förvaring av båt är inte det smidigaste i sthlm området, kan ev. ha den på jobbet. Återstår att se hur man gör
Kommentera