minus grader.....fiskeprylarna servas och läggas på hyllan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

minus grader.....fiskeprylarna servas och läggas på hyllan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• minus grader.....fiskeprylarna servas och läggas på hyllan

Hade tänkt o testa lite flugfiske efter gädda i nya trakterna......men inte då. När jag körde lilla grabben till förskolan för sista fasen i inskolningen såg man att isen hade lagt sig blank o fint över hela viken. Ja ja det smälter väl under dagen eftersom det är klarblå himmel. Åkte förbi där för 20 min sedan samma sak fortfarande. Så det blir väl att serva flugrullarna, rengöra och behandla fluglinorna och sätta dessa på en galge för att minimera linminnet.

Så nu blir det att sätta sig med bindstädet och kompletera askarna med de tappade flugorna och binda de mönster man saknade under säsong 2012. Först och främst blir det att se till att prylarna är i topp form inför havöringsfisket på vårkanten när isen släpper

Upplägget för 2013
    Vår: HÖ och gädda
    sommar: Fjällvandring efter öring, röding och harr.
    höst: HÖ, gädda samt nån tripp till fjällen om det hinns med

planerna är att köpa en styrpulpet alternativt en roddbåt och ha i hemma vattnet (har inte bestämt mig än vilken det blir. Förvaring av båt är inte det smidigaste i sthlm området, kan ev. ha den på jobbet. Återstår att se hur man gör
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Rédan is i Väsby, tänkte dra till Fysingen innom några dagar och lura upp några på fluga, isen borde ju vara borta till lunch idag känns det som - hoppas i alla fall det

Kommentera

kul med havsöring har jag hört. Jag jobbar utanför västerhaninge och provade lite fluga i havsvattnet i vår men svårt när man inte har en aning om vad man ska tänka på vi hö fiske.
      Är från västerbotten och det är skillnad på hur man fiskar inlandsälvarna i hemkommunerna och dessa havsöringar för jag fick då inte ett napp.
      Troligtvis var jag på helt fel ställe men vad gör det. Jag ser också fram mot 2013, ska lägga mer tid på pimpel har jag tänkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av johanJ Visa inlägg
        Rédan is i Väsby, tänkte dra till Fysingen innom några dagar och lura upp några på fluga, isen borde ju vara borta till lunch idag känns det som - hoppas i alla fall det
        Hur är fisket i Fysingen? Har alltid varit sugen på att testa den sjön, ser Fysingen från jobbet, så det är lite halvjobbigt

Kommentera

Ursprungligen postat av johanJ Visa inlägg
          Har flyttat till sigtuna och viken som jag tänkte testa i ligger det ett lock på :-( Men det är öppet i mälaren i de delar där det är lite djupare men att fiska på stränderna med alla dessa 6 milles hus är nog ingen bra ide kan bli en hel del sura miner när man trampar på deras gräsmatta
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Var ute idag i Furusundstrakten. Is i de flesta vikarna men det gick att hitta lite öppet vatten i soliga vikar. En 4:a som topp med flugpinnen. Nu väntar en lååång vinter i väntan på varmare väder.. Får passa på att fylla på fluglådorna under mörka vinterdagar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            158 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X