Loop-rullar blir Danielsson - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loop-rullar blir Danielsson

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Danne67
    Nu är ju loop kända rullar, men jag skulle ha svårt att beställa en rulle som jag inte kunde känna på innan. Samma sak med spön.

Vad gäller datorer så är det lättare... Prestanda kan man läsa sig till, men svårt att känna efter i butik. Samt att man slipper släpa hem eländet själv :-)

Så om dom endast kommer att sälja via nätet i framtiden så tror jag att det kommer att bli mindre volymer.

/D
    Visst är det loop som har det kända varumärket, men designen är densamma. Sen tror jag också att man kommer att sälja i mindre volymer, men i gengäld så kommer dom säkerligen ha betydligt högre marginaler.

Sen att man vill känna på prylarna innan är en styggelse. Tänk vad billigt vi skulle kunna komma undan annars..... Iofs är det ju en del av tjusningen att fingra runt i en fiskeaffär, lite som när man gick i leksaksaffärer när man var liten och det är en härlig känsla.

Men ialla fall tycker jag det är en frisk fläkt som utmanar det traditionella och ger oss det vi skriker efter. Kvalité till bra pris.

/cobol

Kommentera

Ursprungligen postat av cobol
      Visst är det loop som har det kända varumärket, men designen är densamma. Sen tror jag också att man kommer att sälja i mindre volymer, men i gengäld så kommer dom säkerligen ha betydligt högre marginaler.

Sen att man vill känna på prylarna innan är en styggelse. Tänk vad billigt vi skulle kunna komma undan annars..... Iofs är det ju en del av tjusningen att fingra runt i en fiskeaffär, lite som när man gick i leksaksaffärer när man var liten och det är en härlig känsla.

Men ialla fall tycker jag det är en frisk fläkt som utmanar det traditionella och ger oss det vi skriker efter. Kvalité till bra pris.

/cobol
      Var väl lite otydlig, tror att dom kommer att kunna sälja just för att man vet att det är samma som loop-rullarna.

Men när det gäller mig, så vill jag helst känna på sakerna. Dessutom gillar jag servicen jag får i min butik, så det skall vara speciella skäl till att jag inte köper där (ex inte finns). Men det är min högst personliga åsikt och alla tycker inte likadant.

/D

Kommentera

Loop/Danielsson rullarna behöver man inte känna på.. :P , blir man inte nöjd, finns det ingen rulle som får en att bli nöjd.. ( enligt mig iaf.. ), har en Loop LW 6nine, är SUPER nöjd med den, men vill ha en mindre också, så detta "erbjudande"/prissänkning skulle inte kunnat kommit lägligare. Med den turen jag brukar ha, så brukar jag få redan på sånt här efter att jag har varit och köpt något för det dubbla priset...

För övrigt sa han jag snackade med igår att det e PRECIS samma rulle som tidigare, förutom att den är billigare nu och att det står Danielsson istället på sidan av den... Så är det någon som tvekar på rulle p.g.a. Att det står Danielsson på den istället för Loop så är det en fråga om att vänja sig…

Ha d gött//mvh.Tobbe
        ><((((((((º>.........><((((((((º>........

simma lungt!

Kommentera

skall lägga en beställning nu i dagarna på en LW6nine, skall ha den främst till gäddfisket men också efter havsöring... någon annan som kör med den efter gädda?

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobbe.L
            blir man inte nöjd, finns det ingen rulle som får en att bli nöjd.. ( enligt mig iaf.. ), har en Loop LW 6nine, är SUPER nöjd med den
            Jag använder en Loop 6nine och är nöjd med den med ett undantag. Jag har använt den för tropisktflugfiske och trots noggrann avsköljning efter varje fiskepass så började infästningen veven och spolen att korridera lite. Jag tycker iofs att min Ross rulle och kompisens Abel har skönare och större inställningsmöjligheter för bromsen än vad 6nine har. Det är mekigt (med insexnyckeln) att finna ett läge där bromsen är tillräckligt hård vid hårdast läge och tillräckligt lös vid minst bromsverkan.

Jag förlåter den dock allt då den är så snygg!

BJ

Kommentera

Jag använder min 6nine för gädda, havsöring och för tropiskt fiske hittills efter Bonefish. Tycker att den fungerar utmärkt med undantag för den (mycket begränsade) korrision som uppstått. Den är lätt för sin storlek och har bra broms och rymmer mycket lina. Den rymmer iaf ca 260 meter gel spun backing (upp till 60 lb) och den rymmer ändå en hel WF9 alternativt 40 meter shooting line + shooting head.

Kommentera

Kanske inte alls försäljningen minskar... Med tanke på att priset halverats så kan det nog mycket väl ge en ökning av försäljningen till nya kunder som tyckte det gamla priset var för högt. Så minskning pga av att rullen bara säljs online uppvägs av en ökning genom det sänkta priset.

Jag tycker det här var en lysande utveckling. Men det är klart att de skulle tjäna på att oxå leverera rullarna genom någon grossist fast i sitt namn. Dock så skulle naturligtvis priset oxå behöva gå upp då...

Kommentera

jag är ganska skeptisk till att danielsson kommer att finnas i den skepnad de nu tagit om några år. Jag tror att det kommer att funka aldeles utmärkt att kränga till oss svenskar/norrmän/danskar och där har looprullarna haft en stor del av sin försäljning.

Den andra marknaden USA kommer nog inte alls bli lika stor. De kan nog ha en massa, en jäkla massa, reklam där och sälja några rullar. Men det är bara till att se hur man själv tänker. Jag skulle aldrig köpa en rulle enbart efter att ha sett reklam. jag vill känna o klämma på rullen först.

Snart kommer loops egna rullar och förhoppningsvis så kommer de hamna på danielssonpriser då de är tillverkade borta i asien. Så vi får se vad som händer. I vilket fall är det bra för oss konsumenter för priset sjunker.

Kommentera

Roligt att det fortfarande finns något svenskt

Man får hoppas att det går bra med Danielsson och deras rullar. Jag bor i U.S.A. och vi har fått se en utförsbacke för våra produkter. Allt går till Kina.

Det värsta är att en del av Kina produkterna har fått upp kvaliten samtidigt som priset är förmånligt. Detta är ju bra till en viss del, men inte så roligt när man ser alla jobb som går förlorade. Sedan två år har Orvis flera Kina spöserier och jag har hört rykten om att deras England Baserade British Fly Reels ska stängas. Vi vet ju all hur det gick med Arjon och Abu. Elbe är väl nedlagt också. De hade ju mest Shakespeare import från U.S.A. på sjuttio och åttiotalet. Jag vet att det går inte att stoppa utvecklingen, och när en U.S.A. produkt och/eller en Svensk produkt blir för dyr så har man inget val. Ibland så väntar jag lite med köpet så att jag kan spara ihop till en västerländsk produkt men ibland så måste man ju ha grejorna fort.
                    Hans

Kommentera

Jag hoppas innerligt att Danielsson håller sig kvar.Har nyligen beställt en Nymph W som jag inte fått än,har aldrig kännt på en sådan men jag är nästan säker att den håller för mina förväntningar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      336 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      134 visningar