Bra kläckningar i år ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra kläckningar i år ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra kläckningar i år ?

En tanke som slog mig härom kvällen när man satt och titta på lite fiske bilder från förra året. Var det någon som såg en rikgtigt fin kläckning av nån art förra året. Såg några beatis och nattslände kläckningar men inga massiva sådana. Kan det vara så enkelt att vädret var för pissigt och nymferna bestämde sig för att vänta ett år till. I så fall borde de bli kanon i år om vädret tillåter detta. Man får hålla tummarna och hoppas på det bästa nu när vintern vägrar släppa taget om detta land.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Jag hade upplevde en ganska massiv kläckning av någon dagsländeart, några dagar efter midsommar. Vet dock inte vilken. Dom var väl i strl 16-18, ljusoliv/creme nästan mot vit. Riktigt skoj var det!

Kommentera

Den sista veckan i april och under den första veckan i maj 2012 så var det fina kläckningar av Bibio och Stor vass slända. Det var betydligt mer sparsamt med Vulgatorna dock. Sedan gick det raskt utför i och med det risiga vädret och den påföljande värme böljan därefter. + 22 C i vattnet gjorde ju inte heller firren direkt pigg.
      Det man såg i augusti till slutet av september i fråga om intressanta insekter var i huvudsak Fjädermygg ( förstås ) och en massa Flicksländor. Nattslände kläckningarna, uteblev nästan helt de med.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-13, 10:40.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
      0 svar
      150 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jimmykay  
      Arbetar...
      X