Flugfiske Grövelsjön, början av maj månad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske Grövelsjön, början av maj månad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiske Grövelsjön, början av maj månad

Hejsan.

Tänkte kolla hur det brukar se ut i början av maj månad för flugfiske i Grövelsjön's området.
    ska nämligen (upp) och ställa av en husvagn och därav stanna då och flugfiska medans man har chansen.

så min fråga är om det är för tidigt för att flugfiska där uppe i maj.

MVH
    Niklas Backans

ta med dig isborren

Som det ser ut nu så kan det behövas isborr, men är det öppet vatten så kan du alltid svinga lite fluga
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Det låter ju inte allt för bra. Vilken månad är absolut bäst att åka upp ditt.

Kommentera

Nu bor jag ju inte där och har heller aldrig varit där, men normalt sett så är det väl inget vidare flugfiske förrän efter midsommar när det gäller trakter på en sådär 800 möh.
        Hans

Kommentera

Isen brukar normalt sett gå upp runt 1 maj i sjöarna i mellersta Dalarna, dvs ca 20 mil söder om Grövelsjön. Men eftersom denna "vår" så pass kall så växer isarna fortfarande, var t.ex -34 i norra Dalarna senast förra veckan så kommer det nog bli något försenat. Men runt midsommar är nog bra skulle jag tro!

Kommentera

http://bizmet.smhi.se/bizmet/prods/whl_is.php?id=285 historiskt sett så går isen upp den 28/5 i Grövelsjön, i år får man nog räkna med någon vecka till minst?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            158 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X