Har nu inhandlat flugfiske spö efter lite tips från den förra tråden, det var inte så komplicerat att komma igång! Var in till den lokala fiskebutiken, Capricorn. Han rekommenderade "Guideline Kispiox" och jag slog till! Är väldigt nöjd med spöt, underbart att hålla i och ett plus är ju att det inte vart så överdrivet dyrt heller! Endast 1800:- för spökittet, ett par flugor och lite tafsmaterial. Väl investerat. Nu däremot har jag 2 frågor till er.
Vilka flugor bör jag köra nu på hösten? Kan man köpa en sån där färdig box på flugor.se? hört mycket bra om flicksländenymfer.
Och hur kommer jag ut längre när jag kastar? Jag överdriver inte om jag kommer ut högst 4-5 meter. När jag har ut mer lina så slår flugan bara in i spö toppen och det blir i stort sett trassel, och när jag lägger ut linan så blir tafsen som är 0.20 att se ut som en slingrig väg fram till flugan, tror inte det är ett bra sätt att presentera den på.
Med detta sagt så lyckades jag ändå få hugg igår, men var för sen i mothugget!
Dela med er utav era tips som ni tyckte var bra när ni var nybörjare. Uppskattas
Vilka flugor bör jag köra nu på hösten? Kan man köpa en sån där färdig box på flugor.se? hört mycket bra om flicksländenymfer.
Och hur kommer jag ut längre när jag kastar? Jag överdriver inte om jag kommer ut högst 4-5 meter. När jag har ut mer lina så slår flugan bara in i spö toppen och det blir i stort sett trassel, och när jag lägger ut linan så blir tafsen som är 0.20 att se ut som en slingrig väg fram till flugan, tror inte det är ett bra sätt att presentera den på.
Med detta sagt så lyckades jag ändå få hugg igår, men var för sen i mothugget!

Dela med er utav era tips som ni tyckte var bra när ni var nybörjare. Uppskattas
Kommentera