Utifrån tidigare års erfarenheter från de nya vatten jag idag fiskar i, och planerar fiska i, så har jag i dagarna suttit och uppdaterat och omorganiserat i mina flugaskar.
En del flugor förpassas i en gott och blandat ask med kreationer som man nästan aldrig har använt, en sorts pensioneringsask.
Nymfasken har fått sig en "makeover" där jag fokuserat på några få sorter.
Haröra guldskalle #10-14
Haröra #10-16
Svart haröra guldskalle #12-16
Pheasant Tail #12-14
March Brown #14
Olika Spiders #12-14
Lite fjädermygg #14-16
Nattsländepuppa, Superpuppa & Bend neck Nymf #12
Torrflugeasken har även den fått sig en rejäl ommöblering med bl.a. en nykomlingar och en del hamnar i pensionärsasken.
Svarta Klinkhammer #12-16 (har varit guld värda under 2013)
Adams Irresistible #12 & 16 (har utkonkurrerat den traditionella Adam i min ask)
Humphy gul & svart #14 (svart har varit kanon)
Royal Wulf #12 & 16 (nykomling i asken)
Asken för nattsländor förblir oförändrad med de klassiska E12, Elk Hair Caddies & Streaking Caddis.
Likaså blir asken med Danica/Vulgata-imitationer oförändrad.
Hur ser era flugaskar ut i år? Några fler som gör om, lägger till nytt och pensionerar andra?
En del flugor förpassas i en gott och blandat ask med kreationer som man nästan aldrig har använt, en sorts pensioneringsask.
Nymfasken har fått sig en "makeover" där jag fokuserat på några få sorter.
Haröra guldskalle #10-14
Haröra #10-16
Svart haröra guldskalle #12-16
Pheasant Tail #12-14
March Brown #14
Olika Spiders #12-14
Lite fjädermygg #14-16
Nattsländepuppa, Superpuppa & Bend neck Nymf #12
Torrflugeasken har även den fått sig en rejäl ommöblering med bl.a. en nykomlingar och en del hamnar i pensionärsasken.
Svarta Klinkhammer #12-16 (har varit guld värda under 2013)
Adams Irresistible #12 & 16 (har utkonkurrerat den traditionella Adam i min ask)
Humphy gul & svart #14 (svart har varit kanon)
Royal Wulf #12 & 16 (nykomling i asken)
Asken för nattsländor förblir oförändrad med de klassiska E12, Elk Hair Caddies & Streaking Caddis.
Likaså blir asken med Danica/Vulgata-imitationer oförändrad.
Hur ser era flugaskar ut i år? Några fler som gör om, lägger till nytt och pensionerar andra?
Kommentera