Tips tvåhandspö/set laxfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips tvåhandspö/set laxfiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips tvåhandspö/set laxfiske!

Tjena!
    Jo det är så att jag fiskar enhands sedan flera år men har nu fått upp intresset för att testa laxfisket. Har T.ex tänkt
    att åka till Ljusne i sommar kanske även Byskeälven. Jag har som sagt ingen erfarenhet av tvåhands men har nu tänkt börja med detta. Det jag då söker är helst ett komplett set som jag kan utvecklas med.

Jag vet av egen erfarenhet kring enhands är att ett lite för billiga nybörjargrejer då man börjar blir bättre på att kasta, vilket medför att man får byta upp sig nästan direkt inför nästa säsong.

Det behöver inte vara ett komplett set men skulle vara väldigt bekvämt. Det är alltså tänkt att jag ska kunna börja kasta med detta och även känna att det är ett spö att ha långt framöver.

kom gärna med tips kring allt ni vet och vad jag bör tänka på!

Vad jag fattat skulle ett klass 8/9 på 12-13 for vara ett bra allroundspö.

vad tror ni om detta setet? detta set kostar alltså 4700 ca och det är ungefär vad jag kan tänka mig att betala men gärna mindre.

Hjälp mig gärna!

Tack på förhand!
    / Arne

Exceed spöt är säkert bra. Har klämt på ett en hands sådant och det kändes helt o.k.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

va kör du med för grejer när det gäller lax? om du nu fiskar lax då givetvis..

Kommentera

Tja.
        Du kan få testa några olika spön av mig.
        Jag har tre olika aktioner på spön så du kan känna lite vad som känns bäst.
        Inget av dom är ett budgetspö men du får iaf känna på dom olika aktionerna. Det är lite kallt nu att kasta ute men fram mot våren eller någon blidvädershelg funkar ju. Jag pendlar mellan Mora och hedemora.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

tjena! tack för erbjudandet! men jag har redan köpt mig spö hittade ett riktigt bra pris på ett hardy demon. hoppas det blir bra. Eftersom jag ser att du bor i Mora, var brukar du vara och fiske lax/havsöring? åker du långt för detta? givetvis måste man åka en bit för att nåt lax. men är du till Norge?

Kommentera

Ja, fick du tag på ett Deamon till rätt pris? Då har du ju gjort ett fint klipp!
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

fick ett sprillans nytt 13fot klass 8 för 2999kr.. jämförde och på de flesta ställen kostade det 5000kr så. Var dessutom lite mer rabatt på det så 2799kr fri frakt och allt !
              Senast ändrad av nykvisten; 2014-02-02, 15:09.

Kommentera

Köpa oprovat kan bli dyrt även om spöt är billigt.
                Det gäller ju att man trivs med grejerna oxå. För speykast ska spöt helst ha en djup aktion.
                Jag fiskar i Norge. Åker en vecka varje år. Blir vecka 28 i fortsättningen. Har bytt från 33.
                A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Köpte själv ett begagnat Vision Cult DH klass 8 13,2fot. Bara av att kolla på det så blir jag nöjd
                  Har ni nå tips på en fin rulle till denna?

Kommentera

Nja trivs jag inte med spöet säljer jag bara. Inge större problem än så. flugfiske spön i bra skick har ett bra andrahands värde också så okej kul

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    346 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    143 visningar