2015 - Flugfiskerapport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2015 - Flugfiskerapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2015 - Flugfiskerapport

Nytt år och tänkte man åter igen kunde ha en tråd där man kan rapportera årets flugfiskefångster.

Det kan vara årets första firre. Firre man tagit under speciella omständigheter. Personbästa. Eller att det kändes jävligt nice att få just den fisk man fick. Eller en firre man fick på ett underligt och roligt vis.

Helt enkelt en tråd att dela med sig av sina flugfiskefångster under året.

Vem kommer att ta första fisken på flugfiske i år? Vem kommer ta den underligaste och roligaste fisken på fluga?

Första firren 2015! Var ute på ett pass i söndags med morsan, PB för henne!

Click image for larger version

Name:	20150208_145225-_800.jpg
Views:	1
Size:	163,8 KB
ID:	1777029 Click image for larger version

Name:	20150208_105547-_800.jpg
Size:	153,8 KB
ID:	1777028

Kommentera

Grattis till premiär firren / firrarna!
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Härligt! Första firren för året och PB för henne. Bara att gratulera.

Nu längtar man ju än mer att få komma ut och vifta med spöt.

Kommentera

Jag och Troll åkte igår till "Hemligån". Solen sken och vädret var på topp, även om det ibland blåste lite väl mycket.
          Jag fick inte ett skit, inte ens ett litet ynkligt nafs på flugan.

Troll däremot gick det bra för. 2 håvade och 3 hugg (varav en tydligen var en bamsin). Det blev till och med PB på öring för honom. En bra inledning på flugfiskeåret för Troll med andra ord.

Name:	20150308_120740.jpg
Size:	784,3 KB
ID:	1777239 Click image for larger version

Name:	20150308_151627.jpg
Size:	740,2 KB
ID:	1777240

Ska tilläggas att ena öringen tog på en gäddfluga när troll hade sadlat om.
          Senast ändrad av Haspelmannen; 2015-03-09, 10:15.

Kommentera

Dubbla PB faktiskt, den första var större än min största från förra året, och den andra var ännu större.
            En synnerligen trevlig dag!

Det där med tafsskygg och krokskygg tar jag nog med en näve salt framöver också; tar den på gäddfluga #2/0 med 45 cm ståltafs kan den inte vara petig hela tiden iaf.
            Senast ändrad av Troll; 2015-03-09, 19:45.
            Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Landade premiär bågen i dag: En kämpaglad och grann firre på prick 2 kg. Tog på en orange hjorthårs fluga med en kort, röd marabou stjärt # 8. Och sjunk lina med bara 1 m 0.18 tafs.
              Flugan fiskades mycket sakta nere vid botten av en grop i dammen.

Bommade också en firre p.ga. att lös linan i den byiga vinden hade snott sig runt ett av snäpp låsen till nylon remmarna, som gör att man kan snöra åt nederdelen av benen på mina fiske brallor med under fightens gång. En rusning, och så kände jag hur det drog till i byx benet. Och så var det bara att lyfta på mössan och tacka för underhållningen. Surt som fan, men shit happends.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2015-03-15, 21:55.

Kommentera

premiärturen till regnbågspölen vart lyckad.....nordvind och +7 och lite regn skrämde iväg de flesta fiskarna. Vart ensam på sjön när jag kom dit klo 0930. Innan klockan slog 12 hade jag tagit mina 3 fiskar och kunde bygga en brasa och nuta av de friska vindarna och regnet innan man packade grejerna och åkte hem

Name:	11061986_10152674561730666_4422983690736877486_o.jpg
Size:	313,9 KB
ID:	1777751
                1,4 1,5 och en på 1,6kg vart dagens pott......alla tagna på lurvetufsan med guldskalle och lite flash i sig.
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Härlig pott Mojo! Grattis. Jag tog min 3:e torrfluga fångade båge för säsongen i dag. En kämpaglad firre på 4 hekto över kilot på en #16 Fjädermygga imitation under den sena eftermiddagen. Bommade en firre till vid mothugget litet senare. Mest för att jag fick litet för bråttom att lyfta spöt antar jag?

Fick sedan vara med om en fet Bäck Nattslända kläckning där de små brun - svarta rackarna ( ungefärlig storlek mellan krok #14 och #16 ). Jagades frenetiskt av bågen medan insekterna försökte att slående med de ännu sladdriga vingarna ta sig i säkerhet i land, åkande som små mini motorbåtar på ytan. . Men tyvärr blev kläckningen litet allt för intensiv för att man skulle ha skapliga chanser att få firren att ta just min imitation.

Men det var en kul upplevelse ändå, eftersom det var länge sedan jag sett en Nattslända kläckning av det formatet. Dessutom var det en stilla och vacker vårkväll vid dammen.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2015-05-06, 22:42.

Kommentera

Name:	DSC_0731.jpg
Size:	1,11 MB
ID:	1777753

Min första röding på fluga =) råkade vara en på 2kg! 2 veckor sedan från flytring.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X