En trevlig längre film om flugfiske i Kalkströmmar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En trevlig längre film om flugfiske i Kalkströmmar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelmannen
    replied
    Kan det bli vår nu?
    Börjar bli rätt olidligt nu. Fiskefilmer och flugbindning har ingen verkan längre. Rastlös och klättrar snart på väggarna.

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Det börjar kännas rätt plågsamt nu. Vi har gått in i mars men vintern tycks vägra släppa taget. All snö och is lär nog ligga kvar ett bra tag till.

Tills våren kommer..

Senast ändrad av Haspelmannen; 2018-03-01, 10:09.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Vi behöver en uppiggande fiske rulle eller två nu i bus vädret. Man kan alltid drömma sig bort till nästa säsongs fiske bravader då.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Suck! Just nu ser det då inte ut som om det blir något flugfiske än på ett bra tag:

Det är ca. 10 m mellan huset och häcken. Sedan, ser man ingenting i den virvlande snön! det är - 7C på termometern i köket. Men i den hårda vinden på den sida där jag tog fotot är det minst det dubbla.

Det är vid sådana här tillfällen det är mysigt att sitta inne och veta att man inte behöver gå ut om det här ovädret fortsätter under några dagar?

Man kan ju alltid binda litet flugor i stället och ha sig en kopp gott kaffe vid sidan om.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Här är en annan trevlig rulle:

Lämna en kommentar:

• Gössermann
    replied
    Vid närmare eftertanke : även blank insjööring är stationär

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Jo jag håller med dig. Tycker att stationär Öring är ett bättre ord.

Lämna en kommentar:

• FatRap
    replied
    Vem vet? Fina var dom iaf. Men inte särskilt stora. Runt 30cm. Tyvärr var det före digitalkamerans intåg, så jag har inga bildbevis.
    Dom öringar jag fångar brukar i mina ögon annars hålla sig på skalan mellan silver och guld, så att kalla dom "brunöring" som jänkarna gör tycker jag är opassande för en så vacker fisk.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Åh? Kanske de var igång att skifta till lekdräkt då?

Lämna en kommentar:

• FatRap
    replied
    I norra Jämtland i trakterna kring Stor Sjouten har jag fått öringar som varit orangea till färgen.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
160 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X