Första 2-handsspöt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första 2-handsspöt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är inte mycket fiskeklipp man hittar ute på webbsidorna men jag hittade det här men här får man inte se helt mycket av kastet.
    Går ju vinkla betydligt mer även utan mellankast men detta klippet visar bara hur själva grunden är
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Originally posted by Jan O
      Jag har ett GLX 14 fot som jag svingat i några år nu, tycker att det är fantastiskt fint o så men ångrar egentligen att jag la ut så mycket pengar, kunde fått tre fina spön för samma pengar... Eller grundplåten till et Kola fiske....
      jo det kostar ju men när man väl har det måste det vara värt varenda krona
      [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Det är ju självkalrt upp till var och en men jag kommer aldrig att lägga ut så mycket pengar på ett spö igen, skillnaden mellan et Loomis och ett som är hälften så dyrt är inte så enorm som folk tror. Skulle nog köpt ett bra Loop spö, är mycket imponerad av hela deras serie.
        "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
        "Keep it simple"

//Jan O
        www.fisheco.se
        www.brofiske.net
        www.magazinefisheco.se

Kommentera

Testa loops budjetspö Loop Blackline, 14 fotaren #9/10 du kommer nog bli minst sagt förvånad. Min kompis har Blueline i samma längd och klass och är en bra kastare. Han har testat mitt några gånger och tycker det känns lika härligt och kastar längre med mitt än sitt egna. Senare på kvällen fick en annan vi fiskade med i Mörrum köra med mitt tvåhands i pool 4 eftersom han inte hadem ed sitt egna tvåhands och enhands fiskar inte bra där. Utan att överdriva kan jag säga att han skulle kunna skjuta ut hela skjutlinan utan att kasta med kraft. Sa även det själv att det kastade antagligen bättre längdmässigt än hans egna, man behöver inte ha flugspön över 3000 spänn för att flugfiska.

Och de äldre man stannat till för att prata lite med emellanåt har berömt spöt
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Men om man nu ska köpa ett loomis så kanske det räcker med ett GL3 eller? Givetvis så skiljer ju sig det säkert jämfört med GLXen men det är ju halva priset.

Det viktigaste är ju att provkasta och se om spöet passar en. Jag har ett loop blackline enhands som inte passar mig särskillt bra, men andra gillar det.

Fördelen, ofta med lite dyrare spön, är ju att de är lite lättare och man blir inte lika trött i armen efter en dags fiske.

Kommentera

Vet inte hur loop blacklines enhands är men när jag kastar enhands vill jag ha annan aktion än vad de har. tvåhandsflugspön går inte jämföra med enhands som sagt.

Yoxler: Om man vill ha g loomis ska man kolla på alla modeller, bara för att det är dyrt behöver det inte vara det bästa utan det billigaste kan passa en minst lika bra. GLX är bättre att köpa senare om det skulle vara så. Kolla in Guideline LPXe ska vara underbara spön..!

Tänk också på att bara för att ett enhands #5-6 é bra i en serie behöver inte det betyda att exempelvis ett tvåhands är lika bra.
              Se bara på tvåhandsspöna i salar. 12,6:an är ett kanonspö och är ett av de populäraste i guidelines sortiment men deras 15 fotare står sig inte alls mot det andra. Det upplevs som att kasta med en påk enligt många
              [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

jo så sant! gäller att testa och försöka hitta så många resensioner man bara kan hitta! ;o)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                0 svar
                149 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jimmykay  
                Arbetar...
                X