tips till havsöringsfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips till havsöringsfisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av vongole Visa inlägg
    hej har varit och fiskat, fick inte så många svar i början så jag glömde och kolla.
    för att svara på flodstöms frågor så är det stockholms skärgård på höst, vinter och vår, men även runt fjällbacka på vår 1 april och fram till sista aug.
    undrar om flug val, färg, fiske teknik.
    har fiskat fluga hela dagen och när man byter till spin den sista halv timmen då smäller det...har kört med räka och svart, gul, orange, zonker samt vissa fiskyngel imitationer utan resultat.
    fiskar med flytring för det mesta.
    mvh
    Du bör fiska med mycket större flugor under vintern och vårem än vad du skall fiska med på hösten (varmare i vattnet på hösten). Zonker i transparanta-bruna-silvriga mönster, kanske med inslag av rött bak huvudet, har funkat bäst för mig (vinter/vår). På höstfisket har nymfer och små tångräkimitationer funkat bäst för mig. mvh Flodström
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Hej.
      Här på västkusten har jag haft väldigt bra fiske med Bobby nymf fiskad på snaddsjunkande lina. Har fått bäst på "snorgrön" :-)..av nån konstig anledning.

Ha de gött
      Icax/
      If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
      0 svar
      160 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jimmykay  
      Arbetar...
      X