Hjälp ang karp på fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp ang karp på fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

det finns en film när en kille flugar efter gräskarp tror jag, den finns iallafall på www.fiskejournalen.se

Kommentera

Nästa år hoppas jag på en stor gräskarp från något okännt vatten,kommer få slita men å vad gött de kommer vara om man lyckas !
      Testa öronproppar eller så som han hade gjort.
      Något som borde funka är om man kör typ ett Hair på kroken och där trär på en torkad brödbit/hundfoder ?
      annars kan man väll köra baitband iofs.
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Skalle Visa inlägg
        Går gör det nog, men det är då fan inte lätt.
        Bodde ett år vid Härlanda tjärn och då försökte jag ofta få de stora karpklunsarna man såg att ta en fluga, men trots att jag provade allt jag kunde komma på kändes det aldrig som jag var ens nära att lyckas....
        När du ser härlandas karpar rulla eller slänga sig upp i luften så är det när de rensar gällarna från dy, de söker knappast föda i ytan...
        På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
          När du ser härlandas karpar rulla eller slänga sig upp i luften så är det när de rensar gällarna från dy, de söker knappast föda i ytan...
          Visst kan de gå upp i ytan och ta något så de ser ut som rull...fiskar ju inte i härlanda men visst borde dom kunna ta något i ytan?
          Men kanske itne när dom hoppar
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
            Visst kan de gå upp i ytan och ta något så de ser ut som rull...fiskar ju inte i härlanda men visst borde dom kunna ta något i ytan?
            Men kanske itne när dom hoppar
            hehe inte när de hoppar är ju säkert inte omöjligt att ta en på ytan där, men det mörka vattnet gör nog så att det är ruskigt svårt
            + att de oftast rullar eller hoppar 70-80 meter ut i sjön
            På jakt efter 15+

Kommentera

brödimitation vore nog bra
              http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

hehe inte när de hoppar är ju säkert inte omöjligt att ta en på ytan där, men det mörka vattnet gör nog så att det är ruskigt svårt
                + att de oftast rullar eller hoppar 70-80 meter ut i sjön
                Jag tror nog de går om man bara går in för de .
                Jag har försökt i mörtis men inte lyckas,Gotrik har varit riktigt nära på att kroka någon på ytan där men då kom en 9hg sarv och tog ist
                Rätt mörkt vatten i mörtsjön med..
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                  Jag tror nog de går om man bara går in för de .
                  Jag har försökt i mörtis men inte lyckas,Gotrik har varit riktigt nära på att kroka någon på ytan där men då kom en 9hg sarv och tog ist
                  Rätt mörkt vatten i mörtsjön med..
                  Hehe, jo det går säkert! problemet är att det egentligen aldrig simmar fisk tillräckligt nära kanten + att det inte finns några speciellt bra platser till det.
                  Samt att härlanda vad jag har förstått är 5-6 ggr större än mörtis

har dock hört att när de satte i karpen i h-landa på 80-talet, att en massa polacker fångade en massa karp på bröd som de tog hem o käkade
                  Men delsjön har man ju hört ska vara en bra ytmetessjö med sitt klara vatten, problemet är ju att hitta fisken..
                  På jakt efter 15+

Kommentera

Hehe, jo det går säkert! problemet är att det egentligen aldrig simmar fisk tillräckligt nära kanten + att det inte finns några speciellt bra platser till det.
                    Samt att härlanda vad jag har förstått är 5-6 ggr större än mörtis

har dock hört att när de satte i karpen i h-landa på 80-talet, att en massa polacker fångade en massa karp på bröd som de tog hem o käkade
                    Men delsjön har man ju hört ska vara en bra ytmetessjö med sitt klara vatten, problemet är ju att hitta fisken..
                    På något sätt borde de gå,finns väll någon schysst vik där de är lite grundare?
                    Men visst den är ju liiiite större än mörtis
                    Ja de är ju inte bra !
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Det är ju bara att köra på som när man ytmetar, kanska inte det man är ute efter när man flugar men det nappar nog inte mindre på det.. kör hårt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      159 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X