det finns en film när en kille flugar efter gräskarp tror jag, den finns iallafall på www.fiskejournalen.se
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp ang karp på fluga
Collapse
X
-
Nästa år hoppas jag på en stor gräskarp från något okännt vatten,kommer få slita men å vad gött de kommer vara om man lyckas !
Testa öronproppar eller så som han hade gjort.
Något som borde funka är om man kör typ ett Hair på kroken och där trär på en torkad brödbit/hundfoder ?
annars kan man väll köra baitband iofs.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
När du ser härlandas karpar rulla eller slänga sig upp i luften så är det när de rensar gällarna från dy, de söker knappast föda i ytan...Ursprungligen postat av Skalle Visa inläggGår gör det nog, men det är då fan inte lätt.
Bodde ett år vid Härlanda tjärn och då försökte jag ofta få de stora karpklunsarna man såg att ta en fluga, men trots att jag provade allt jag kunde komma på kändes det aldrig som jag var ens nära att lyckas....På jakt efter 15+
Kommentera
-
Visst kan de gå upp i ytan och ta något så de ser ut som rull...fiskar ju inte i härlanda men visst borde dom kunna ta något i ytan?Ursprungligen postat av Rassie Visa inläggNär du ser härlandas karpar rulla eller slänga sig upp i luften så är det när de rensar gällarna från dy, de söker knappast föda i ytan...
Men kanske itne när dom hoppar
Keep talking about me, You are just making me famous..
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
hehe inte när de hopparUrsprungligen postat av Jimmiee Visa inläggVisst kan de gå upp i ytan och ta något så de ser ut som rull...fiskar ju inte i härlanda men visst borde dom kunna ta något i ytan?
Men kanske itne när dom hoppar
är ju säkert inte omöjligt att ta en på ytan där, men det mörka vattnet gör nog så att det är ruskigt svårt 
+ att de oftast rullar eller hoppar 70-80 meter ut i sjönPå jakt efter 15+
Kommentera
-
-
Jag tror nog de går om man bara går in för de .Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägghehe inte när de hoppar
är ju säkert inte omöjligt att ta en på ytan där, men det mörka vattnet gör nog så att det är ruskigt svårt 
+ att de oftast rullar eller hoppar 70-80 meter ut i sjön
Jag har försökt i mörtis men inte lyckas,Gotrik har varit riktigt nära på att kroka någon på ytan där men då kom en 9hg sarv och tog ist
Rätt mörkt vatten i mörtsjön med..Keep talking about me, You are just making me famous..
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Hehe, jo det går säkert! problemet är att det egentligen aldrig simmar fisk tillräckligt nära kanten + att det inte finns några speciellt bra platser till det.Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggJag tror nog de går om man bara går in för de .
Jag har försökt i mörtis men inte lyckas,Gotrik har varit riktigt nära på att kroka någon på ytan där men då kom en 9hg sarv och tog ist
Rätt mörkt vatten i mörtsjön med..
Samt att härlanda vad jag har förstått är 5-6 ggr större än mörtis
har dock hört att när de satte i karpen i h-landa på 80-talet, att en massa polacker fångade en massa karp på bröd som de tog hem o käkade
Men delsjön har man ju hört ska vara en bra ytmetessjö med sitt klara vatten, problemet är ju att hitta fisken..På jakt efter 15+
Kommentera
-
På något sätt borde de gå,finns väll någon schysst vik där de är lite grundare?Ursprungligen postat av Rassie Visa inläggHehe, jo det går säkert! problemet är att det egentligen aldrig simmar fisk tillräckligt nära kanten + att det inte finns några speciellt bra platser till det.
Samt att härlanda vad jag har förstått är 5-6 ggr större än mörtis
har dock hört att när de satte i karpen i h-landa på 80-talet, att en massa polacker fångade en massa karp på bröd som de tog hem o käkade
Men delsjön har man ju hört ska vara en bra ytmetessjö med sitt klara vatten, problemet är ju att hitta fisken..
Men visst den är ju liiiite större än mörtis
Ja de är ju inte bra !Keep talking about me, You are just making me famous..
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
Kommentera