Id flugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Id flugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Id flugor

vilka flugor funkar på id?

Grejer som liknar småräkor och sånt. Små bruna, oranga, svarta gråa you name it. Iden är inte kräsen. Tänk dock på att man oftast inte känner när iden hugger. Jag brukar enbart fiska id med fluga n'r jag kan se om de hugger. Tänker jag iallfall, finns säker dem som har andra uppfattningar
    Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Inte så noga. Tror mer att det gäller ha en fluga som syns bra. Kör oftast med flugor i storlek #2-4 i skrikigt orangea färger, men det mesta verkar funka...

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
        Inte så noga. Tror mer att det gäller ha en fluga som syns bra. Kör oftast med flugor i storlek #2-4 i skrikigt orangea färger, men det mesta verkar funka...

a just det, har du nog rätt i. Beror väl mycket p vattnet, om man fiskar i en grumlig å eller i ett kristallklart hav (som jag gör).
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Roligast är nog att ha en cdc klump som har färgen av det bröd du använder, sitt och kasta ut bröd tills du ser att de tar, lägg då ut flugan och låt den flyta med. Detta är ju ytmete fast med torrfluga, har inte testat än men det lär vara minst lika kul som med frilina.

Ska kanske tilläggas att detta hos mig handlar om strömmande vatten och sommarvärme.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          149 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X