Suger Loop's flufglinor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suger Loop's flufglinor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Intressant! Ingen har svarat på frågan ännu!!!

Vad jag vet o kan skulle jag valt en loop long distance till ditt spökit om jag nu ville ha en looplina! Alla linor krakelerar...så är fallet! De som är värst är oftast billigast! Men bland de dyra märkena så anser jag att teeny och loop toppar krackligan helt! Det som händer är att linan ger sig mellan skjutdelen och klumpen dvs den del som belastas mest och oftast.......Just nu håller jag på att slita ut två st. Sierralinor så mycket jag kan o hinner.....tja dom är som vilka normala linor som helst men vi får se!!! Om du vill skaffa dig en lina som håller i tid o evighet till kostnad av känsla "skjut" så köp en Cortland 333 alt.444 tja ingen rolig lina men en slitvarg som håller!

Satsa på en bra lina slit ut den o köp en ny!
    Sportfiske är en livsstil!!!

Kommentera

Catch:hörde ni fick stora fiskar ha ha ha
      Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

Re: Intressant! Ingen har svarat på frågan ännu!!!

Originally posted by Pettsson
        Vad jag vet o kan skulle jag valt en loop long distance till ditt spökit om jag nu ville ha en looplina! Alla linor krakelerar...så är fallet! De som är värst är oftast billigast! Men bland de dyra märkena så anser jag att teeny och loop toppar krackligan helt! Det som händer är att linan ger sig mellan skjutdelen och klumpen dvs den del som belastas mest och oftast.......Just nu håller jag på att slita ut två st. Sierralinor så mycket jag kan o hinner.....tja dom är som vilka normala linor som helst men vi får se!!! Om du vill skaffa dig en lina som håller i tid o evighet till kostnad av känsla "skjut" så köp en Cortland 333 alt.444 tja ingen rolig lina men en slitvarg som håller!

Satsa på en bra lina slit ut den o köp en ny!
        Tackar Pettsson!
        Hörde nåt om en Ultra 4... Är det guideline eller? vet du nåt om den?

Kommentera

Ultra 4 är Scientific Anglers lina om jag inte har fel, och jag har kört med SA ultra II många år och är mycket nöjd. Men jag är väl inte sådär märkestrogen såm många andra utan använder det som fungerar bra då det är dags att byta lina eller vad det nu må gälla.
          Har även haft Cortland 444 på en rulle i drygt 10år och den funkar som en gud fast den är duktigt använd.
          Tipset är, Rengörning med fuktig disktrasa sedan nåt linrengörningsmedel varje gång man varit och fiskat, och linan håller längre än om man inget gör då är den slut inom 1-2 säsonger.
          RedTag
          ><(((((°> ><(((((°> ><(((((°>

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
          1 svar
          335 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Okoun
          av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          133 visningar