Någon som vill lära mig kastteknik i skellefteå? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som vill lära mig kastteknik i skellefteå?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Någon som vill lära mig kastteknik i skellefteå?

    Hej,

    Jag bor i Skellefteå och undrar om det finns någon som mot betalning skulle vilja lära mig lite kasttekniker i flugkast. Va nyss i Kåge och där vakade det helt brutalt. fisken hoppade bokstavligen ur vattnet. Blev mer och mer irriterad på min teknik.

    Är nybörjare så du behöver inte vara världsbäst för att visa mig lite knep.

    MvH
    Martin

  • #2
    cykel och fiskecenter

    stick inom där och hör. de kan kunskapen och jag tror att de kör lite kurser då och då efter behov. kanske de även kör privatlektioner..

    Kommentera


    • #3
      Grunderna är ganska enkla sen gäller det bara att öva öva öva. Jag tycker inte du skall behöva betala för det. Hade du bott här nere hade jag ställt upp direkt. Kan inte någon ställa upp som bor i närheten. Åk till en regnbågsdamm o kasta. Det är viktigt att vänta in linan o låta den stäcka. det många gör fel i början.

      Regnbågsdammar brukar vara knutna till någon fiskeförening. Någon där kanske kan kontaktas o lära dig lite?

      Kommentera


      • #4
        Tekniken...

        Jag bor ju i Skellefteå under skolåret men känner att jag har ingen eller helt fel teknik för att dela med mig och förstöra en fiskare till... Men skulle du hitta någon som vill köra lite solo och visa lite teknik så kan du ju möjligen slänga iväg ett PM till mig så kanske man kan hänga på? Är i staan igen från ca 10 sept.

        Kommentera


        • #5
          Gå en kastkurs! Såg att denna butiken erbjöd en kastkurs under våren, kanske blir en favorit i repris?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Fredrik_n Visa inlägg
            Gå en kastkurs! Såg att denna butiken erbjöd en kastkurs under våren, kanske blir en favorit i repris?
            http://www.cykelochfiskecenter.se/index.html
            Det är bara att gå in och prata med dem..
            Dem är aldrig omöjliga att ha att göra med..
            Hade kunnat försöka hjälpa dig men är själv såpass ny på fisket.
            Vart i kågeälven fiskade du??
            Bor själv i Ersmark så det kanske går att fiska ihop någon dag.. Är nyss återinflyttad i kommunen.. Hör av dig via pm eller säkrast mail.
            jonas@nordicpolo.com

            Mvh. Jonas
            Som det ser ut nu så kommer vädret inte bli bättre i eftermiddag.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
            7 svar
            693 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Fiskare Bob  
            Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
            3 svar
            234 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Niklar
            av Niklar
             
            Arbetar...
            X