G-Loomis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

G-Loomis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• G-Loomis

Nån som fiskar med G-Loomis Forcelite GLX spöna?

Är det Flugfiskarns drömspö?

absolut!sanslöst sköna att kasta med!

Kommentera

jag blir inte klok på alla dessa gloomis spön, det finns så många olika..... vilket spö är bäst lämpat till kustfiske efter havsöring och gädda?

Kommentera

Ett Glx klarar jobbet galant.Bry dig inte om cross current,stream dance o allt vad dom heter.samma spö i stort sett.

Kommentera

Hur svårt är det att kasta med glx-spöna.... man har ju hört så mycket om att sk. lyxspön har så snabb aktion att den inte passar medelmåttliga kastare? stämmer det där verkligen? Jag kastar åtminstone fina 20 meters kast med ett Guideline LPXe. Är GLX ett spö för mig?

Kommentera

Re: G-Loomis

Originally posted by Flugfiskarn
            Nån som fiskar med G-Loomis Forcelite GLX spöna?

Är det Flugfiskarns drömspö?
            Hej hej

Personligen så tycker jag att dom inte är värda pengarna det finns betydligt mer prisvärda spön än gl glx. Visst sköna kast egenskaper men hellre ett handbyggt RLS än ett Gl GLX
            Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Originally posted by natito
              Hur svårt är det att kasta med glx-spöna.... man har ju hört så mycket om att sk. lyxspön har så snabb aktion att den inte passar medelmåttliga kastare? stämmer det där verkligen? Jag kastar åtminstone fina 20 meters kast med ett Guideline LPXe. Är GLX ett spö för mig?
              Det är så att ett spö med en snabb aktion kräver mer av kastaren många hatar Loop men ett blueline är ett spö som är mer förlåtande det är bättre att köpa ett dyrt spö när man har kommit så långt att man är nöjd med sin kast teknik och kan bemästa längd och precision och köpa ett spö efter behov. Det finns ett märke som inte är direkt känt men som heter RLS som byggs i sverige grymt sköna spön och du får mycket mer för pengarna än vad du får för ett glx. Vill du annars lägga stora pengarna på ett spö så är streamdance ett mer lämpligt spö för flugfiskaren som inte har den bästa kasttekniken och kan bemästra tekninken på ett bra sätt.

Kommentera

Originally posted by ruskis
                Ett Glx klarar jobbet galant.Bry dig inte om cross current,stream dance o allt vad dom heter.samma spö i stort sett.
                Mm samma spö? knappast det är olika aktioner på spöna det vore som att säga att alla loop spöna är samma spö,n men med olika namn och färger.

Kommentera

I såna stunder då fisket bygger på att man ser flugan eller tafsspetsen, är det någon vits med ett superlångkastande spö då? Får man inte problem med att se vad som händer där allra längst borta? Kan det bli så att mothugget, om ett sånt behövs, sätts in vid fel tillfälle därför att man planterat sin fluga för långt ut i periferin.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Vad är RLS för slags spö?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    339 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    135 visningar