Flugfiske, möjligt från land? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske, möjligt från land?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pjärks
    replied
    Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
    Nyss hemkommen från premiärfiske.
    Det skedde från flytring, det är som att sitta i favoritfåtöljen och göra det man gillar bäst.
    Fishcat 4 alltså.

Har precis investerat i en fishcat 4 med. Den är ju hur bekväm som helst! Snacka om frihet definierat!

I övrigt så var det ett bra att jag fick tipset om hur hårt man ska pumpa den med, för jag var ärligt talat lite osäker på den fronten. Har pumpat ganska hårt med hittills.

Jag känner mig relativt säker när jag sitter i den måste jag säga, för ringen består ju trots allt av två slangar. Det verkar rätt så otroligt att man skulle få punka på båda två samtidigt. En hel sida borde väl räcka för att ta en i land så länge man befinner sig i något sånär litet vattendrag? Annars blir det nog jäääävligt tungt att ta sig i land.

Lämna en kommentar:

• ENEL
    replied
    Hmm så man sitter stadigt i den då? .. ähh ja väntar med en sån.. fiskar mest kust iaf vill hellre ha en båt sen...

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Uj! Blåsa upp en flytring utan pump?! Gissar att du knäade runt i cirklar ett ganska bra tag innan du blev människa igen lol.

Jag har prövat att blåsa upp luft madrasser när man råkat glömma pumpen någon gång. Och t.om det räckte för att göra en ganska groggy.

Lämna en kommentar:

• Guideline
    replied
    Jag pumpar den hårt. En gång fick jag blåsa med lungorna pga av att jag bara hade slangen med, hade glömt pumpen. Det blev en billig fylla.

Lämna en kommentar:

• Didde_96
    replied
    Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
    Det skedde från flytring, det är som att sitta i favoritfåtöljen och göra det man gillar bäst.
    Fishcat 4 alltså.
    Hur mycket brukar du pumpa din? Min blev för lös, tror den krympte pga kylan i vattnet

Lämna en kommentar:

• Guideline
    replied
    Fishcat 4 alltså.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Är det en bra flyt ring typ Outcast Fishcat eller liknande, så är det ju nästan som en liten båt. Och du sitter ganska högt i en Fishcat t.ex. I många billiga varianter, så sitter du nästan nere vid vattenytan med axlarna.

En bra flyt ring är ju rätt stadig. Men det skadar inte att ha en själv uppblåsbar vadar jacka hur som helst. Eller iaf en vass kniv hängandes från vadar byxornas hängsle om olyckan är framme.

Men inte den här slags Fishcat dock:

Utan denna :

Lämna en kommentar:

• ENEL
    replied
    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Flyt ring och speciella grod fötter för flyt rings fiske + ett par vadare är ju ett alternativ....Men dyrt.
    de e jag sugen på... men de känns så ostabilt? trillar man i så även om man har vadarbälte fylls ju tillslut vadarna med vatten

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Flyt ring och speciella grod fötter för flyt rings fiske + ett par vadare är ju ett alternativ....Men dyrt.

Lämna en kommentar:

• Didde_96
    replied
    eller ta på dig badbyxor, ta en sådan där liten gummibåt och sedan är det bara ut i vattne xD

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
149 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X