Den är nog alla gånger tillräckligt vass för artt skära igenom andas och PVC vadare iaf.
Annars, kan man ju alltid slipa upp den ytterligare.
Men har du en fräsh Mora kniv typ, så duger den med. Bara att sätta kniv slidan i hängslet med en kraftig säkerhets nål.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugfiske, möjligt från land?
Collapse
X
-
frågan e bara hur vass en sån kniv är. dom brukar va slöa sådana, "fantasi" knivar eller vad man ska kalla dom
Lämna en kommentar:
-
Jo, det är ju en riktig "Street fighter kniv"
Men den har en vettig utformning för att ha till " vadar räddnings kniv" också. Men absolut inget man ska ta med sig ut på gatan....Det ska man ju förresten inte ha någon slags kniv till överhuvud taget om man inte är hantverkare vill säga.
Senast ändrad av Jock Scott; 2010-05-26, 11:41.
Lämna en kommentar:
-
haha vilken gangsterknivUrsprungligen postat av Jock Scott Visa inläggTack! Började självt att praktisera det ganska snart efter att en kompis varit nära att gå åt i sina PVC vadare under ett HÖ fiske i Älvkarleby. Hade han inte haft kniven där vete tusan hur det hade gått!?
Jag tar hellre ev skär sår än drunknar iaf.
Den här typen av kniv är nära nog idealisk till detta, eftersom den har dubbla eggar och gummi klätt grepp..
http://bestbuysweden.com/product_inf...roducts_id/140
Lämna en kommentar:
-
Tack! Började självt att praktisera det ganska snart efter att en kompis varit nära att gå åt i sina PVC vadare under ett HÖ fiske i Älvkarleby. Hade han inte haft kniven där vete tusan hur det hade gått!?Ursprungligen postat av Guideline Visa inläggEnbart foamsitsen ska klara av att bära ganska mycket vikt om nu båda ballongerna skulle paja.
Bra tips med kniven JS, det ska praktiseras i fortsättningen.
Jag tar hellre ev skär sår än drunknar iaf.
Den här typen av kniv är nära nog idealisk till detta, eftersom den har dubbla eggar och gummi klätt grepp..
Senast ändrad av Jock Scott; 2010-05-25, 22:02.
Lämna en kommentar:
-
Om man välter, så är inte själv uppblåsande flyt jacka så kul. Iaf om man hamnar upp och ned under flyt ringen.
Men som sagt kniven i hängslet och att du pressat ut så mycket luft ur vadarna som det bara går innan du sätter dig i ringen + en hårt åt dragen liv rem. Gör det lättare att krångla sig ur situationen iaf.
Lämna en kommentar:
-
Ska man välta, då får man jobba hårt. Och man sitter bram inga tendenser till att glida omkring i den.
Lämna en kommentar:
-
Enbart foamsitsen ska klara av att bära ganska mycket vikt om nu båda ballongerna skulle paja.
Bra tips med kniven JS, det ska praktiseras i fortsättningen.
Lämna en kommentar:
-
Grattis till en fin flyt ring!
Nä, att den ska få total punka är väl ganska sällsynt inbillar jag mig med. Men det är en billig försäkring att trots det, ha en vass kniv i vadarbyx hängslet så du kan sprätta upp vadarna om det trots allt skulle hända? En flyt jacka är nog heller inte dumt skulle jag tro.
Man kan inte vara nog försiktig på sjön som du vet.Senast ändrad av Jock Scott; 2010-05-25, 20:56.
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: