Flugfiskespö tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskespö tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lazinko din slappe, kolla på capricorn.se eller ngn annan site.

men jag tror priset börjar på 2200kr

Kommentera

Hehe, oops tummen-ner tecknet kom dit av misstag!

Kommentera

Tycker att du gjorde ett grymt köp! Jag skall själv få spöt i konfimationspresent om nästan en vecka, och tänkte använda det till i princip samma sak som du! Det verkar vara toppen för finlirsfiske med den långsamma, djupa helaktionen!
        Klass 4/5 tänkte även jag ha.
        Priset börjar väl på ca. 2200-2300 för klass 2/3, och 8,8" 4/5 går på 2400 kr, det tänker jag ha.

Kommentera

Jag var på loops demodag här i blekinge igår och fick testa samtliga spön i klass 5, några till men klass 5 var enda klassen som jag testade samtliga spön i.

Yellowline passade mig inte alls, jag blev mycket besviken. Gillade inget med det spöet, balansen, auktionen etc.

Blueline och jag gick bra ihop. faktum är att det var det enligt mig det goaste loopspöet. Gillade det mer framför både green och grey line.

och jag var itne så impad över deras optistream linor. visst var dom bra men 850 pix för en lina, så bra var den definitivt inte.

Det är alltså viktigt att du testar spöet så du inte köper ngt som inte passar dig. dom skiljer sig åt ganska mycket.

Kommentera

Yl säljs hos capricorn för 1600:- i vissa klasser. Slå en signal.
            För att undika missförstånd: jag är INTE Leif GW Persson. Detta är bara en hyllning till honom.

Kommentera

Köpte ett yellowline i klass 6 på vildmarksmässan och är grymt nöjd. Kan knappt bärga mig, måste ut och testa snart.

/cobol

Kommentera

Från klass 3/4 till 6?
                För att undika missförstånd: jag är INTE Leif GW Persson. Detta är bara en hyllning till honom.

Kommentera

är det bara jag osm inte gillar YL?

alla säger att det är så bra etc men jag tyckte tyngdpunkten låg långt ut på klingan. Men det kanske bara är #5 som är så.

Kommentera

Enligt testet i flugfiske för alla låg väl tyngdpunkten helt ok. 93 mm eller liknande?

Kommentera

jo kanske, det kändes iaf helt fel

men men.. alla kan inte gilla allt

synd att jag inte fick chansen att testa andra YL. Men i vilket fall så kändes Blue line kanon. passade min kaststil perfekt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      156 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X