Höstgäddan på fluga ska upp!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstgäddan på fluga ska upp!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

It's the shit helt enkelt!!! Men när det var som kallast i våras ca 3 gradigt vatten så hade jag extremt extremt många följare men bara några enstaka hugg. Men sen när det blev varmare så började det svänga om och vid ca 14 grader hade jag mitt bästa fiske i år. Om man inte räknar med en enskild halvdag i +20 grader då jag spöade jerkpolare:d

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      ......För att inte tala om att flugorna är billigare än en fet vobbler / Jerk bait. Och fn så mycket enklare att göra självt dessutom.
      Haha så sant så, men jag är alldeles för rastlös för att binda eget

Men fan man får ju träningsvärk utav detta ju

Kommentera

När man ser en flug fiskare med en riktigt grov "spö över arm"?....Då är det troligen en Gädd eller Lax flug fiskare.

Bättre och trevligare muskel byggning finns inte!
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-12, 21:35.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av grilja Visa inlägg
          Haha så sant så Musky
          Körde mitt första riktiga pass igår efter gädda med fluga, efter massor av efter följare o nyfikna gäddor så var det 2 st som jag lyckades landa. Fy fan vilken känsla, jerkbait m,m släng er i väggen. Detta har öppnat mina ögon för flugfiske. Helt sjukt roligt

Var ute i morse hade 1 gädda som jag landade, men hade 2 fina som följde efter. Visste inte vad jag skulle göra för att få dem att hugga, sjukt irre, bara simmade runt o tittade på flugan. uppskattade ena till 6-7 kg plus

Skulle nog inte haft en chans om man hade fått en att hugga

Helt sold nybörjare på fluga nu
          Haha du är HOOKED! I knew it!

/M
          Mina Placeringar:
          2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
          2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Hur går det för Er spödängare ute vid vattnet? Själv har man lyckats tjata till sig några timmar på lördag förmiddag. Ska bli kul att se hur pass i stöten gäddan är. Har även bytt ut fluglinan nu till en Big Mama lina, som jag hoppas ska fungera bättre än min förra Loop skjutlina. Hoppas det börjar trilla in lite rapporter om lyckat gäddflugfiske snart
            /F

Kommentera

Då var man hemma igen efter ca 4 timmar ute på sjön. Facit denna gång var ca 5 gäddor mellan 6 och 7 kg (största 7,3) samt några små snipor... Gäddan stod grunt idag trots 6 minusgrader på morgonen. Riktigt härliga, brutala hugg på Pike Muppets! Denna fluga blev också fr om idag min absoluta favoritfluga. Mäter ca 25 cm! =) Nästa söndag är det dags igen och då hoppas jag på att höja mitt PB. Väl mött på sjön
              /Fredrik

Kommentera

glömm för fan inte dem gruna vattnen! tog en 6 kilos på 30 cm djup

Kommentera

Vill också ut och fluga !! isen är dock kvar och lär väll ligga i nån månad till men här i Västerås har vi ju den omtalade "skitviken" som jag ska prova nu till helgen, de är en vik där dom släpper ut varmvatten så isen lägger sig aldrig där ska bli spännande eftersom detta blir mitt första seriösa år med fluga har Jerkat i ca 2 år och vill ha nya utmaningar !!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X