Id fiske i Gävle = NU eller nyss... i Testeboån bland annat. Fiska med Montana typ på Iden, funkar ilaf super bra här upp i Sundsvall!
Nästa vecka börjas de fiskas ID här!
Tack för alla tips! ska ut och veva flugspöt ikväll då om iden är på G nu... trodde det var lite kallt i vattnet för jag har inte sett ngn fisk vaka trots att det kläcker nattsländor...?
Hej! Ett tips är att fiska i eventuella åar som rinner ut i Daläven. Här i Borlänge är det iaf att rekommendera, och då speciellt när de höjer vattenivån i älven. DÅ följer fisken med in i åarna och leker.
var ute igår kväll mellan halv åtta och halv tio. det var MYCKET fisk uppe i ån och jag såg kanske 20 fiskar som var uppe i ytan. det var inte vak va? provade montana, flashback, wolly bugger, svart streamer och streaking caddis utan resultat! hugger de inte när de leker eller vad gjorde jag för fel?
Bind upp en riktigt tung guldskallenymf på tex en streamer 8:a. och sök av strömkanter och lugnvatten i anslutning till strömkanter, och "jigga" hem nymfen nära botten...funkar kanonbra......
Kommentera