Id på fluga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Id på fluga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Id på fluga?

Bor i gävle... vart hittar jag dem? vilka flugor? vått/torrt? när på dygnet/året? etc.
    Tacksam för svar!
    Tempus fugit

Mig vetligt så vandrar iden upp de åar som finns där. Testeboån, gavleån, dalälven etc.

Pröva en streamer eller nymf kanske.. våren är lektid då de vandrar upp!

Kommentera

Det tas ju mer Id än lax och öring i Em-ån, på rena laxflugor.
      Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Id fiske i Gävle = NU eller nyss... i Testeboån bland annat. Fiska med Montana typ på Iden, funkar ilaf super bra här upp i Sundsvall!
        Nästa vecka börjas de fiskas ID här!
        Abborre 1650gr, Brax 4020gr, Björkna 710gr, Gädda 13420gr, Id 2432gr, Insjööring 4300gr, Lake 4260gr, Lax 23600gr+22300gr, Mört 920gr, Ruda 1530gr, Röding 2120gr, Sarv 1060gr, Vimma 1150gr, Ål 2460gr

Kommentera

Tack för alla tips! ska ut och veva flugspöt ikväll då om iden är på G nu... trodde det var lite kallt i vattnet för jag har inte sett ngn fisk vaka trots att det kläcker nattsländor...?
          Tempus fugit

Kommentera

Re: Id på fluga?

Originally posted by Nocturne
            Bor i gävle... vart hittar jag dem? vilka flugor? vått/torrt? när på dygnet/året? etc.
            Tacksam för svar!
            Lollo englund fiskade riktat mot id i klarälven drog en hyffsat fin på wollybugger.
            Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Hej! Ett tips är att fiska i eventuella åar som rinner ut i Daläven. Här i Borlänge är det iaf att rekommendera, och då speciellt när de höjer vattenivån i älven. DÅ följer fisken med in i åarna och leker.

Kommentera

var ute igår kväll mellan halv åtta och halv tio. det var MYCKET fisk uppe i ån och jag såg kanske 20 fiskar som var uppe i ytan. det var inte vak va? provade montana, flashback, wolly bugger, svart streamer och streaking caddis utan resultat! hugger de inte när de leker eller vad gjorde jag för fel?
                Tempus fugit

Kommentera

Du ska fiska saaaaaaaakta så sakta det bara går säger en del som fått id på fluga...
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Bind upp en riktigt tung guldskallenymf på tex en streamer 8:a. och sök av strömkanter och lugnvatten i anslutning till strömkanter, och "jigga" hem nymfen nära botten...funkar kanonbra......

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X