Flugfärg val vid väder? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfärg val vid väder?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad säger du om den hära då? :P Lite mer sugen på att köpa ett set
    http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

Kommentera

Det är alldeles för klena grejor = #5/6 som duger till Harr, Regnbåge etc. mindre ädel fisk och Abborre.

Måste du köpa ett kit? Då är väl detta ett vettigt sådant i klass 8:

Vision, oavsett pris klass är bra grejor rätt igenom.

Jag har självt den Vision Koma rullen som följer med kitet. Ett riktigt trevligt "Hamster hjul" ska jag säga!
      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-04, 21:33.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Okej, Tack! Detta ska inhandlas! Såg att FiskeFlugor.se hade 50% rea nu också, Så nu ska jag handla ett par hundra flugor också och kanske en flytring & Vest m.m

Kommentera

Låter nice!

Guideline GL, är en bra väst. Inköp av en vettig flytring bör du nog kolla med de killar som sysslar med flytrings fiske.

Glöm inte att du behöver grodfötter, och vadare + vadar bälte också till flytrings fisket. En vind och vatten tät jacka är nog väl behövligt också. Sådana jackor hittar du hos Go Nature till justa priser:

Här är den västen ca 150:- billigare än normalt:

Köp alltid storleken större väst än du normalt drar. Så du kan ha jacka + tröja / tröjor under utan att västen sitter som en korsett på dig.

Varsågod.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-04, 21:01.

Kommentera

Perfekt! Västen såg ju toppen ut!
            Men nu har vi den jäkla hösten.... Längtar till sommaren redan :P

Kommentera

Den västen är väldigt nice....Inte minst till det priset. Bra att man kan reglera storleken i nedre delen av västen. Och att du får med en retraktor (Gummi spiral med hake) Som kan hålla reda på någon av dina små grejor som en lång och böjd peang till krok lossare t.ex. Vill du ha flera sådana pryl hållare? Så säljer de flesta sport fiske butiker s.k. Pin on reels.

Ack ja! Nu är det tyvärr snart dags att hänga in flug fiske utrustingen och börja sitta inne i stug värmen och binda flugor istället. Ja, om man inte gillar pimpel fiske vill säga?
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-04, 21:19.

Kommentera

Njae, Inget slår spinnfisket & Flugfisket [ enligt mig ]
                Men ska också inhandla ett flugbindnings paket, Så man har något att göra i vinter
                Mvh Robban

Kommentera

Säg till när du ska handla flugbindar grejor så ska jag hjälpa dig att plocka ihop ett vettigt kit för HÖ, Lax och Gädda. Men räkna med en pris lapp på ca 2000:- för ett kit där du slipper hålla på med att köpa till en del material i början iaf.

Kommentera

Om du kunde hjälpa mig att hitta ett vettigt kit skulle det vara toppen! Priset ska gärna ligga på 2-3,5 tusen
                    Mvh Robert

Kommentera

Ta de grejorna jag rekommenderade dig i din andra tråd "Utrustning till flugfiskebindning". Komplettera med litet Gädd / saltvattens krok i storlek 2/0 så är du i mål.

Glömde faktiskt att det var du som frågade förut.

Sedan, har ju Wittlock en del annat små plock som du kan lägga till om du vill? Olika ögon t.ex.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-10-04, 21:44.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      347 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      146 visningar