Fiskeresa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeresa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskeresa

    Hejsan, jag håller på och planerar nästa sommars fiskeresa och behöver lite hjälp. Det jag har kollat på är Jämtland, Härjedalen och södra Lappland, problemet är att jag inte har varit där uppe och fiskat och inte har någon aning om vart man bör ta sig för att hitta lite go vildmark men hyffsat bekvämt.

    Jag kan även tänka mig att åka ännu längre upp i landet.

    Tack på förhand
    /Markus

  • #2
    Åk till fjällhornet i Ljungdalen prisvärt å väldigt trevlig stugvärd . Finns fiske som man når både via bil å via vandring .

    Sölvbacka strömmar är väldigt känt .

    Har du nån kompis som jobbar på posten eller medlem i seko har du rabatt på stughyran .

    http://www.hornet.nu/fjallhornet/

    /Fredrik

    Kommentera


    • #3
      Åkte till ett ställe strax norr om Arjeplog förra sommaren, den resan var otrolig! Vacker natur, fina enkla stugor till ett rimligt pris, sjö aldeles vid stugan, annars vandring till sjöar eller man så ville åka helikopter ut på fjället och fiska där! Kan rekomenderas, docka ganska långt dit.

      Kommentera


      • #4
        Vojmån (södra lappland) är otroligt fin. Länstyrelsen har två kvoterade sträckor där som är helt otroliga. Men då blir det tält eller hyra en enkel stuga eller kåta av en bonde i Gielas, man kan även hyra skjuts med båt av han. bekvämt vet jag inte men väl värt det.
        Finns även fina allmänna sträckor nere vid Kittelfjäll, inte lika bra fiske men där finns det både stugor och hotell.
        Den rekomenderar jag.

        /Björn

        Kommentera


        • #5
          Tack så mycket för tipsen, får väl se vart man åker i sommar, det är ju som sagt ett tag kvar. Jag antar dock att man bör vara ute i ganska så god tid om man vill ha plats på en kvoterad sträcka.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
          7 svar
          678 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Fiskare Bob  
          Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
          3 svar
          233 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Niklar
          av Niklar
           
          Arbetar...
          X