flugfiske i strömmande vatten efter HÖ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flugfiske i strömmande vatten efter HÖ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jock: Ingen idé att åka till Bjeveröd. Jag går inte ut på isen och rek. att ingen annan gör det.
    Fisket idag gick sådär. 1-1,5 m högre vattenflöde än igår. Något bitter man var då...

Kommentera

Äh skit också!!!

Så surt! Jag som hade sett fram emot att få pimpla litet. Ja, ja då får man väl vänta och se?

Snabbt stigande eller sjunkande vatten flöden när man fiskar i strömt vatten kan ställa till det. Ökar vatten föringen får man ju fiska på de litet lugnare ställena med justa stånd platser. Och vid lågt vatten på de ställen där vattnet drar på litet mer och som syre sätts bra.

Vissa vårar och höstar när man fiskade i Älvkarleby när det var mycket vatten. Då kunde HÖ t.om stå inne bland gräs tuvorna där man normalt självt gick torr skodd vid ordinär vattenföring.

Fick du någon firre?
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-16, 19:21.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av axeld Visa inlägg
        jag som trodde du var en flug fiskare ut i fingerspetsarna :C hehe :p
        Nä, är inte så hard core flug fiskare att jag inte kan tänka mig att pimpla litet.

Man kan ju ha riktigt njutbara pimpel fisken som är lika roliga som flug fisket.....nästan.

Sedan, blir man ju lite less på att bara sitta inomhus och trycka också.

Hur gick fisket?
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-16, 19:54.

Kommentera

Ingen fisk alls. Totte hade ett hugg. Men det var verkligen lönlöst idag. Kändes ungefär som när vi var uppe i Älvdalen o vadade i 130 m3. Där var en del ställen som va lugnt idag men där gick det inte o fiska tyvärr.
          Men vi fick en fin dag och massor av frisk luft. =)

Kommentera

Trist!

Men det är bara på det igen så snart tillfälle yppar sig.

Kommentera

Havsöring. Check!

Kommentera

O.k. Jo, det är ju ett alternativ förståss. Fått någon i trevlig size?

Kommentera

fick du en i råån?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                  0 svar
                  150 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jimmykay  
                  Arbetar...
                  X