Regnbåge på våren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge på våren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gör det! Alltid spännande att höra hur det går för forum kompisarna nere vid balj kanten.

Här nere där jag bor är det riktigt kallt i den ganska hårda nordan vinden.....Sol sken dock. Så jag dröjer med att sticka och fiska någon dag till.

Man kan ju mata sin akvarie fisk istället.

Eller dansa "The fish slapping dance".

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-05-03, 13:33.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

tjabba, vi fick halv dåligt väder när vi for och fiska vart kallt men vi höll ut i ca 5 timmar men vart utan napp men vi fick iaf grilla korv och koka kaffe :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg
        Känns lite konstigt om Lennart Bergqvist skulle försöka lura någon. Det är ju inte en helt okänd profil direkt... Lite nyfiken, hur vet du att siten är nedlagd?
        Lennart B sålde företaget för ca 10 år sen eller nåt.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Tråkigt att höra! Men du fick ju testa nya spöt iaf. Den här jäkla köld knäppen vi fått, har nog förstört många fiske turer. Du får väl göra ett nytt försök i slutet av helgen eller i början på nästa vecka kanske? Då har vi ju blivit lovade bra väder i hela landet. Och iof.....korv grillning är ju rätt trevligt det med.

Kommentera

Gick också tomhänt på senaste fisketuren.. vart en tripp till hökensås i hopp om att få den första flugfiskebågen, men icke .
            Känns som att mina streamers inte når ner så mycket, när jag körde med en zonker så kom det strax under vattenytan bara, känns lite sisodär ..

Ska man skaffa sig en sjunklina eller ?

Mvh

Kommentera

En sjunk eller intermediate ( mycket sakta sjunk) lina är ett måste i din flug fiske arsenal! Med flyt lina enbart så når du ju inte längre än runt 3 -4 m ned med en förlängd tafs. Och så här i början av säsongen ....Liksom i slutet av den är det mestadels sjunk line fiske som gäller.

Men du kan ha god nytta av någon form av sjunk lina även mitt i sommaren emellanåt. I de fall då vatten tempen börjar närma sig 18 - + 20 C sträcket. Då går fisken ner på djupet under dagen och ställer sig i hålorna.

Dan Tackel, har billiga men bra flug linor: http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=261 "Sjunk" är en normal sjunk lina.

Vill du ha en billig men helt o.k. rulle till sjunk linan? Då Har Dan tackel rea på Okuma Airframe (Modell 4/6 blir bra) :

20 pund backing: http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=120

Räcker om du spolar på 50 yards = 45 m

Jag tror nog att den här köld knäppen vi har haft de senaste dagarna i hela landet, har haft stor inverkan på varför du inte fick någon firre. De märkbart lägre temperaturerna är särskilt sura nedåt landet, eftersom insekts livet precis hade kommit igång ganska bra dagarna innan.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-05-05, 18:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                Lennart B sålde företaget för ca 10 år sen eller nåt.
                Ahh, då fick man lära sig något nytt :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                0 svar
                156 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Jimmykay  
                Arbetar...
                X