Ny flugrulle! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny flugrulle!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny flugrulle!

Tjenare! Nu har jag tröttnat på min Okuma Airframe totalt, den är inte bara ful utan när jag drog ut lina från det i förrgår, så hördes det ett konstigt ljud från den, jag är nästan helt säker på det var som bromsen nöp. Hörde det ett antal gånger under kvällen.

Jag har tittat på nya Loop Evotec CLW, det verkar vara en kanonrulle till bra pris. Några positiva/negativa kommentarer?

Okuma-Skräp!!!!!

Är det inte 5års garanti på alla Okuma rullar? Bara att få den lagad innan du köper ny så har du en reserv. Om du köper Loop rullen så behöver du visserligen ingen reserv, eller vilken rulle som helst i den prisklassen. Heter de inte Loop Evotec LW förresten? Om du syftar på den rullen som kostar från 3900kr.
    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Evotec CLW är den nya compositrullen i en helt annan prisklass. Sägs ha liknande typ av bromssystem som övriga Evotec och konstruerad efter LOOP Featherweight. Vet tyvärr inget mer om den.

Kommentera

Funderar oxå på en ny flugrulle. Vill ha tag i en bra prisvärd rulle för under 1000:- lappen.

Några tips?

Kommentera

Tröttnade oxå på min Airframe och skaffa en reelmaster trout som verkar fin, har dock inte hunnit fiska så mkt med den ännu. Priset ligger på under tusenlappen på den rullen så det kanske kan va nåt o kika på när du är i butiken nån gång annars så verkar det finnas en hel del rullar som ligger under 1000 kr.

Airframen får hänga med som reservrulle nu
          Tight lines.
          /Andreas

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
          1 svar
          347 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Okoun
          av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          146 visningar