Flugfiskeförening i Norrköping/Finspång/Linköping ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeförening i Norrköping/Finspång/Linköping ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiskeförening i Norrköping/Finspång/Linköping ?

Hej!

Var till säfsen och blev smått förälskad i flugfiske med alla dess möjligheter. Känner någon till en flugfiskeförening i Norrköping/Linköping/Finspång som man skulle kunna bli medlem i ?

Vet inte om det finns någon renodlad flugfiskeförening i Norrk, vet att det finns en förening som har en regnbågssjö en bit från stan,
    Gå in på Skeppsfourneringen i Norrk, och fråga efter Stefan och prata med honom ang detta, han kan med säkerhet svara på dom frågor du har.

Samma i Finspång där har Fiskevårdsföreningen en sjö med regnbåge som kräver ett speciellt medlemskap för att få fiska i, tror att det är kö för att få komma in där, kolla länken med kontaktpersoner dit

I Linköping verkar det finnas en flugfiskeklubb
    Senast ändrad av Guest; 2004-07-26, 14:14.

Kommentera

Man tackar

Jag var inne på skeppa och pratade med någon yngre kille som verkade ordentligt insatt. Dock verkar det som om stefan är på semester några veckor till.

Det jag primärt önskar få hjälp med är kastteknik och lite smått runtomkring flugfisket. Sedan är det tänkt att fiska i magnehult och skärblacka i första hand.

Kommentera

Samme Stefan brukar ha kastkurser åtminstone 1 gång per år, vet att han hade en i våras.

Kännner ganska väl båda vattnen du ska fiska i, speciellt det i skärblacka , var tidigare ordförande i Skärblacka SFK, i Magnehult så är min bror fiskevakt, har själv kräftvatten inte långt från ån.

Skicka ett PM till mig med din mailadress så får du Stefans efternamn,
        Senast ändrad av Guest; 2004-07-28, 17:53.

Kommentera

hallå där,, det finns en flugfiske klubb här i finspång.. tar bara emot ett visst antal medlemmar per år,, jag tror inte det är non kö längre, om du har non mail address så kan du få tele nr till medlems annsvarig för klubben

Kommentera

Den klubben har väl inte några kurser vad jag vet om utan är väl en klubb som driver sin sjö.

Kommentera

Originally posted by knota
              Den klubben har väl inte några kurser vad jag vet om utan är väl en klubb som driver sin sjö.

ja det har du nog rätt i,, hörde att det var snack om att köra nåra kurser/träffar vid sjön, men vet inte om det stämde

Kommentera

Alla hemliga tips får ni gärna skicka till jimjo825@yahoo.com :-)

Finspång kan det bli aktuellt att fiska i framöver kanske men i första hand blir det magnehult och skärblacka. Kanske även söderköping även om det känns lite kasst att stå mitt i stan och fiska.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                1 svar
                335 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Okoun
                av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                0 svar
                133 visningar