finns det några fler ställen där man kan läsa om linor och taffsar, ur ett "neutralt perspektiv"?
funderar på att köpa mig en sink eller intermediate lina.. men har ingen aning vad man ska sattsa på? har inte så mycket pengar just nu så man kanske skulle testa och köpa en lina ur andrahandssortering hos elgeco?
Köp en 2:a sortering hos http://www.dan-tackel.com Bra pris för bra fluglinor! Jag har köpt 4 olika linor där nu och är grymt nöjd med dom alla. Kommer aldrig mer lägga 700 spänn på en fluglina!!!
när ja ändå frågar om linor, så har ja en sak ja funderat på en del. har gått igenom alla rubriker här men inte hittat något...
Hur gör man en lina av runningline och shooting line??
hur vet man hur lång den skall vara och vad är det man ska köpa osv? om jag fattat de rätt så ska man köpa en dt lina och klippa den på mitten och sedan knyta fast ett antal meter runningline bakom? stämmer detta? men hur vet man hur långa linorna skall vara isf?
Det är en Shakespear lina winstonshire eller vad den heter. Jag tycker iallafall linan är kalas. Jag köpte mig nyss en Guideline lina för 700 pix och det lär jag aldrig mera göra......
Kommentera