Fluglinor, rullminne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fluglinor, rullminne

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fluglinor, rullminne

Vilken fluglina har minst rullminne.

Har köpt en ny Vision extreme distance och den har ett fruktansvärt rullminne.

Läs lite ang linor på

Kommentera

finns det några fler ställen där man kan läsa om linor och taffsar, ur ett "neutralt perspektiv"?

funderar på att köpa mig en sink eller intermediate lina.. men har ingen aning vad man ska sattsa på? har inte så mycket pengar just nu så man kanske skulle testa och köpa en lina ur andrahandssortering hos elgeco?

Kommentera

Re: Fluglinor, rullminne

Originally posted by A.Björk
        Vilken fluglina har minst rullminne.

Har köpt en ny Vision extreme distance och den har ett fruktansvärt rullminne.
        Jag har inte testat så många men tycker att Cortland 444 är den bästa linan jag haft mht rullminne och smidighet.
        C&R ???
        Det gäller väl bara dom som får något och använder krokar utan hulling?

Kommentera

Köp en 2:a sortering hos http://www.dan-tackel.com Bra pris för bra fluglinor! Jag har köpt 4 olika linor där nu och är grymt nöjd med dom alla. Kommer aldrig mer lägga 700 spänn på en fluglina!!!

Kommentera

tack för tippset Silver Dr!

men hur kan man få reda på vad det är för lina som man köper som 2a sortering?

man får ju bara reda på storlek och typ?

det kan ju lika väl vara en 250:- lina i 2a hands sortering som man får och då är det ju inte särskillt billigt??

Kommentera

Jag har köpt 2:a sortering på elgeco. 80kr tror jag han tog för en lina.

Kommentera

när ja ändå frågar om linor, så har ja en sak ja funderat på en del. har gått igenom alla rubriker här men inte hittat något...
                Hur gör man en lina av runningline och shooting line??

hur vet man hur lång den skall vara och vad är det man ska köpa osv? om jag fattat de rätt så ska man köpa en dt lina och klippa den på mitten och sedan knyta fast ett antal meter runningline bakom? stämmer detta? men hur vet man hur långa linorna skall vara isf?

Kommentera

BeatNec

Det är en Shakespear lina winstonshire eller vad den heter. Jag tycker iallafall linan är kalas. Jag köpte mig nyss en Guideline lina för 700 pix och det lär jag aldrig mera göra......

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                  1 svar
                  347 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Okoun
                  av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                  0 svar
                  146 visningar