hjälp med spö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med spö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var ute och testade spöet idag och de funkade skitbra och det var skönt i aktionen -delen var att jag tycket vinden tog tag i linan men än vad jag räknat med. men det funkade bra och kasta stora zonkers och flash flugor med.
    http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

Toppen

Hur verkar rullen?

Kommentera

Jag fick en S&S Hydra 710 istället för S&S Exodus 710 och den ända nackdelen jag kan hitta är att den har för liten spole, jag fick med 200m 30 lb backing och fluglinan och jag har fått ta bort runt 3m av backingen för att fluglinan skulle gå på överhuvetaget, men det är fortfarande trångt.

Kommentera

Samson är ju en bra våg.

Och till Gädda klarar du dig väldigt gott med 75 - 100 m backing....Om du inte också ska fiska Lax med rullen d.v.s?
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Arnefan Visa inlägg
            Var ute och testade spöet idag och de funkade skitbra och det var skönt i aktionen -delen var att jag tycket vinden tog tag i linan men än vad jag räknat med. men det funkade bra och kasta stora zonkers och flash flugor med.
            Det låter ju fint det. Kan du pressa stora Zonkers genom vinden med kitet ? Då finns det ju ingen anledning att klaga.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Samson är ju en bra våg.

Och till Gädda klarar du dig väldigt gott med 75 - 100 m backing....Om du inte också ska fiska Lax med rullen d.v.s?
              det blir ju ev havsöring och lax med det det var därför jag tog bort så lite som möjligt japp skulle vilja haft lite mer kontroll over linan i vinden men de kan ha med att jag inte är van vid en styv grafit klinga, jag är ju van vid en mjuk kolfiber.

Kommentera

Jag fick en S&S Hydra 710 istället för S&S Exodus 710 och den ända nackdelen jag kan hitta är att den har för liten spole, jag fick med 200m 30 lb backing och fluglinan och jag har fått ta bort runt 3m av backingen för att fluglinan skulle gå på överhuvetaget, men det är fortfarande trångt.
                Hm undrar hur deras övriga rullar är.
                Kikade lite på deras ALC 56, endast 318:-.
                Tittar även på ALS 56 och ALD 56 för 625:-

Kör ju just nu med en "murken" Okuma, vilket känns lite si och så. Funkar väl egentligen bäst som en reservrulle.
                Senast ändrad av Haspelmannen; 2012-03-31, 13:28.

Kommentera

jag fick med en ALC 78 för jag handlade för över 2000 kr eller vad det var och den funkar skit bra till min #6 lina så köper du alc köp 78 istället för 56. alc 78 vart nästan fulla av #6 linan.

Kommentera

jag fick med en ALC 78 för jag handlade för över 2000 kr eller vad det var och den funkar skit bra till min #6 lina så köper du alc köp 78 istället för 56. alc 78 vart nästan fulla av #6 linan.
                    Nästan full med en #6 lina på deras 78???
                    Jag kör ju med #5 och ofta behöver man ju inte så mycket backing för fiske med klass #5. Så då kanske deras 56 räcker för min del?

Hur mycket backing har du på din #6?
                    Senast ändrad av Haspelmannen; 2012-03-31, 15:04.

Kommentera

Jag skickade ett mejl och frågade hur mycket backing man får plats med på deras ALC 56 om man kör med #5 lina.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      159 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, igår, 08:09
                      0 svar
                      64 visningar
                      0 gillar