Var ute och testade spöet idag och de funkade skitbra och det var skönt i aktionen -delen var att jag tycket vinden tog tag i linan men än vad jag räknat med. men det funkade bra och kasta stora zonkers och flash flugor med.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
hjälp med spö!
Collapse
X
-
-
Jag fick en S&S Hydra 710 istället för S&S Exodus 710 och den ända nackdelen jag kan hitta är att den har för liten spole, jag fick med 200m 30 lb backing och fluglinan och jag har fått ta bort runt 3m av backingen för att fluglinan skulle gå på överhuvetaget, men det är fortfarande trångt.http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"
Kommentera
-
Det låter ju fint det. Kan du pressa stora Zonkers genom vinden med kitet ? Då finns det ju ingen anledning att klaga.Ursprungligen postat av Arnefan Visa inläggVar ute och testade spöet idag och de funkade skitbra och det var skönt i aktionen -delen var att jag tycket vinden tog tag i linan men än vad jag räknat med. men det funkade bra och kasta stora zonkers och flash flugor med.
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
det blir ju ev havsöring och lax med det det var därför jag tog bort så lite som möjligtUrsprungligen postat av Jock Scott Visa inläggSamson är ju en bra våg.
Och till Gädda klarar du dig väldigt gott med 75 - 100 m backing....Om du inte också ska fiska Lax med rullen d.v.s?
japp skulle vilja haft lite mer kontroll over linan i vinden men de kan ha med att jag inte är van vid en styv grafit klinga, jag är ju van vid en mjuk kolfiber.
http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"
Kommentera
-
Hm undrar hur deras övriga rullar är.Ursprungligen postat av Arnefan Visa inläggJag fick en S&S Hydra 710 istället för S&S Exodus 710 och den ända nackdelen jag kan hitta är att den har för liten spole, jag fick med 200m 30 lb backing och fluglinan och jag har fått ta bort runt 3m av backingen för att fluglinan skulle gå på överhuvetaget, men det är fortfarande trångt.
Kikade lite på deras ALC 56, endast 318:-.
Tittar även på ALS 56 och ALD 56 för 625:-
Kör ju just nu med en "murken" Okuma, vilket känns lite si och så. Funkar väl egentligen bäst som en reservrulle.
Senast ändrad av Haspelmannen; 2012-03-31, 13:28.
Kommentera
-
jag fick med en ALC 78 för jag handlade för över 2000 kr eller vad det var och den funkar skit bra till min #6 lina så köper du alc köp 78 istället för 56. alc 78 vart nästan fulla av #6 linan.http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"
Kommentera
-
Nästan full med en #6 lina på deras 78???Ursprungligen postat av Arnefan Visa inläggjag fick med en ALC 78 för jag handlade för över 2000 kr eller vad det var och den funkar skit bra till min #6 lina så köper du alc köp 78 istället för 56. alc 78 vart nästan fulla av #6 linan.
Jag kör ju med #5 och ofta behöver man ju inte så mycket backing för fiske med klass #5. Så då kanske deras 56 räcker för min del?
Hur mycket backing har du på din #6?Senast ändrad av Haspelmannen; 2012-03-31, 15:04.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
|
2 svar
159 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg