gädd dängare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gädd dängare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jeep1 Visa inlägg
    Alla som jag pratat med som använt ett big daddy från vision rekommenderar det starkt. Även jag som är relativt ny inom flugfisket tycker att spöt är något i hästväg. Har ägt det i en vecka nu och är så otroligt nöjd med mitt köp. Har fiskat ca 10 timmar med spöt och inte hittat några brister förutom att spöholkarna kan glida ur lite väl lätt, dock enkelt fixat med lite eltape.

Min svärfar som flugfisket sedan barnsben och testat det mesta inom flugfisket tycker att big daddy är det absolut bästa spöt/linan han har testat. Gör enkelt långa kast med tunga flugor i blåsiga förhållanden. Det övertygade mej.

Jag köpte mitt big daddy kit på fishline.se, ligger på 3195 för hela kittet. Spöt fanns att hämta på Konsum efter knappt 20 timmar. Har oxå fått bra och snabba svar på mail så jag rekommenderar stark fishline.

Vision deep rullen som kommer med känns gedigen. Inget speciellt med den men funkar bra till ändamålet.

Har testat klass 9 modellerna i 8,4 respektive 9 fot. Skillnaden är att 8,4 är något lättare, mjukare och tunnare än 9an. Men är ingen större skillnad i övrigt. Jag valde 8,4 pga att det är lättare och mjukare och jag gillade det bättre helt enkelt. Dock så kändes 9 fotarn lite lättare att kasta mot vinden med.

Hoppas mina ord övertygat dej. Haha låter som någon jävla säljare men är bara egentligen sjukt nöjd, tror jag du oxå blir med big daddy om du skulle köpa det.
    ja big daddy spöna verkar vara populära så får bli ett sådant

Kommentera

Ursprungligen postat av jeep1 Visa inlägg
      Jag köpte mitt big daddy kit på fishline.se, ligger på 3195 för hela kittet. Spöt fanns att hämta på Konsum efter knappt 20 timmar. Har oxå fått bra och snabba svar på mail så jag rekommenderar stark fishline.

Vision deep rullen som kommer med känns gedigen. Inget speciellt med den men funkar bra till ändamålet.

Har testat klass 9 modellerna i 8,4 respektive 9 fot. Skillnaden är att 8,4 är något lättare, mjukare och tunnare än 9an. Men är ingen större skillnad i övrigt. Jag valde 8,4 pga att det är lättare och mjukare och jag gillade det bättre helt enkelt. Dock så kändes 9 fotarn lite lättare att kasta mot vinden med.
      Är lite intresserad av big daddy 8,4 an, men enl, vision själva väger spöet 149 gr, dvs mer än nian. Misstänkte att viktuppgiften på 8,4 an var fel. Är ju mer än vad min 11 fots switch nia väger Hur mycket väger 8,4 an? Har ingen i närheten som har det hemma.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
        Är lite intresserad av big daddy 8,4 an, men enl, vision själva väger spöet 149 gr, dvs mer än nian. Misstänkte att viktuppgiften på 8,4 an var fel. Är ju mer än vad min 11 fots switch nia väger Hur mycket väger 8,4 an? Har ingen i närheten som har det hemma.

http://www.visionflyfishing.com/page...3&c=30&pid=276
        hittade info om att den väger 127.57 gram
        på sidan http://pikeshack.co.uk/shop/index.ph...y-rod-635.html

Kommentera

Tack!

Kommentera

Har kännt på båda spöna och jämfört dom samtidigt och 8,4an ÄR lättare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
            2 svar
            148 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jansson00  
            Arbetar...
            X